Com bé saben en Dacia, el seu millor argument de venda tant a Espanya com en la resta de mercats importants a nivell europeu és el posicionament dels seus models referent a preu. La marca romanesa ha apostat històricament per posar al mercat en models molt senzills que fins i tot en les seves millors versions acaben sent opcions realment interessants a nivell de preu respecte a alguns dels seus rivals directes, encara que es pot tenir en compte que en alguns casos són models que arriben per sota a nivell d'equipament.

Tenint en compte la inflació generalitzada i l'augment de preu en la indústria de l'automòbil, no és casualitat que el Dacia Sandero s'hagi convertit en el model més venut al nostre país tant en el passat 2023 com en aquest 2024, fent evident que cada vegada són més els espanyols que tenen un pressupost ajustat per fer-se amb un cotxe nou i busquen, sobretot, un preu baix.

 

Això sí, com bé saben també en el fabricant associat a Renault, el fet que el seu model estavella estigui tenint tant èxit al nostre país ha provocat que alguns fabricants hagin decidit moure fitxa amb els seus rivals directes del Sandero, com per exemple l'Opel Corsa.

L'Opel Corsa és una mica més car que el Dacia, però és millor en tot

Amb moltes generacions a la seva esquena i molta història a les nostres carreteres, el model alemany continua sent no tan sols el model més venut de la marca i amb molta diferència al nostre país sinó també un dels cotxes més reeixits a Espanya, ocupant actualment la 12a posició en el rànquing dels cotxes més venuts d'aquest 2024.

Un model que sempre s'ha caracteritzat per tenir una excel·lent relació qualitat preu però que ara, per molt que hagin augmentat de forma general els preus, compta amb una promoció que deixa la seva versió d'accés just per sota dels 15.000 € i que per tant el converteix en una alternativa molt interessant al Dacia, entre altres coses perquè les dues versions d'accés d'aquest model es diferencien per tan sols 2.000 euros.

 

Evidentment és una promoció que va associat a condicions específiques de finançament i que, per tant, el seu preu final a terminis acabarà sent més elevat, però això no significa que no sigui una opció gaire més interessant sobretot a nivell d'equipament, disseny, tecnologia i qualitat de materials respecte al model low-cost.