Dacia és sinònim de qualitat a preu ajustat des de fa molts anys ja i, ara, també vol ser coneguda com a sinònim de respecte a la vida i al medi ambient. Per a això, i en sintonia amb els compromisos que ja ha assumit el Grup Renault, limitarà la velocitat màxim dels seus vehicles a 180 quilòmetres per hora per salvar vides i contaminar-ne menys.
El canvi coincideix amb la renovació del logotip de Dacia, denominat ara Dàcia Link i inspirat en el món de la mecànica. Segons David Durand, el director de disseny de la marca romanesa, "evoca senzillesa, robustesa i connexió", dos principis, els primers almenys, que Dàcia sempre ha fet seus. El de la connexió projecta la marca cap al futur amb força renovada. El logotip hi serà, i així ho avança la marca, a la part posterior de tots els vehicles Dàcia, al volant i, segurament, en algun altre punt destacat més.
Al servei del client
I és que Dacia no busca una altra cosa que satisfer un client, el que busca qualitat i preu, cada vegada més exigent. Els Dacia, des de sempre, s'han distingit per ser cotxes senzills, robustos i fiables. La OCU mateixa ho indicava en el seu recent estudi: juntament amb Seat, Dacia és la marca europea que permet als qui confien en ella passar menys temps al taller.
Esforç per millorar la imatge de la marca
El canvi de logotip persegueix un reposicionament de Dacia al mercat. Sense cotxes elèctrics de moment, la firma romanesa vol fer els seus vehicles més atractius, més moderns i més personals. Diuen que, si no et renoves, mors. I a Dacia ho saben molt bé: de totes les marques que hi va haver a l'altre costat del Teló d'Acer, només queden ells i Skoda, perquè la presència de Lada a Europa Occidental és testimonial. Veurem com es pren el mercat la limitació de velocitat dels Dacia.