No és casualitat que alguns models de Dacia s'hagin convertit en les autèntiques referències en alguns dels mercats més importants a Europa, entre altres coses perquè, davant de l'augment generalitzat dels preus en la indústria, cada vegada són més els conductors que busquen models barats però, com passa en aquest cas, molt fiables, molt robustos, i que arriben amb la tecnologia justa perquè el seu preu final vaig acabar sent més baix que el dels seus rivals directes.

En aquest sentit es pot dir que Dacia sempre ha anat un pas per davant de la resta, amb un ús de materials més senzills però molt robustos, allunyant-se de certs equipaments innecessaris, apostant per la tecnologia justa i necessària el que es refereix a seguretat i ajuts a la conducció i, sobretot, per motors molt fiables i molt eficients.

 

Un bon exemple d'això és que Dacia, com passa també amb Renault, ha apostat des de fa ja molts anys per combinar als seus motors opcions mecàniques que permetin utilitzar gasolina amb GLP, de tal manera que el cost per km. dels models que compten amb aquest tipus de motors acaben sent molt més baixa, una cosa que evidentment encaixa perfectament amb la filosofia de la marca.

Dacia ja treballa en un nou motor de gasolina i GLP amb tecnologia MHEV

Precisament aquesta combinació de gasolina i GLP és la que ara Dacia vol portar a un altre nivell, entre altres coses perquè ja se sap que el fabricant romanès està treballant en un nou motor en la qual els seus cotxes combinen dos dipòsits, un 50 l de gasolina i un de 50 l de GLP, amb un sistema de micro hibridació lleugera, de tal manera que aquest tipus de motors prometran autonomies elevadíssimes de gairebé 1500 km amb els dos dipòsits plens així com una eficiència més gran  quant a la despesa de combustible.

 

De moment no se sap encara el rang de preus en els quals es mouran aquests motors, que s'estrenaran en el nou Bigster i en el nou Duster i que és probable que arribi també a la resta de models, però sí que se sap que, lògicament, per preu se situen per sota de les mecàniques híbrides auto recarregables i, alhora, per sobre de les bifuel convencionals.

No seria estrany llavors que, sent una solució tan interessant com enginyosa i que sobretot apunta a convertir a aquests motors en algunes de les opcions amb millor relació preu/eficiència, aquests models de Dacia que compten amb aquests nous motors es converteixin també en opcions realment reeixides.