Amb Dàcia convertida en i una cosa molt diferent a la marca de productes de baix cost i fiabilitat màxima que va irrompre al mercat fa més d'una dècada, l'etiqueta de cotxe més barat d'Espanya ha deixat de ser reservada per al Dacia Sandero, un vehicle que ha vist créixer el seu preu i prestacions de manera paral·lela. Qui reclama per a si ara l'anell del cotxe més econòmic d'Espanya? És una marca italiana i ho fa, a més, amb un model ple d'història. El seu preu és imbatible: des de 13.260 segons el portal d'ofertes quecochemecompro.com. A canvi d'aquesta inversió, ens emportem un utilitari de 3,65 metres amb 225 litres de maleter i 70 CV de potència. L'imprescindible per a un cotxe urbà, vagi.
Quaranta anys d'història i amb versió espanyola
Sí, encerteu: parlem, precisament, del Fiat Panda, aquest model que va dissenyar Giorgetto Giugiaro a finals dels 70 i va començar a comercialitzar-se a Itàlia el 1980. A partir també d'aquell any, i amb l'eslògan Seat Panda, amic per a tot l'espanyola Seat va comercialitzar també un cotxe que es va mantenir sis anys al seu catàleg. Des de 1986, i després de reanomenar-lo com Seat Marbella, la marca de Martorell el va comercialitzar durant dotze anys. El 1998 va desaparèixer del seu catàleg.
Quatre generacions
A Itàlia, el Fiat Panda original va aguantar als catàlegs fins a 2003, l'any en què va ser reemplaçat per la segona generació del cotxe, que tenia molt poc a veure amb l'original i era un vehicle pensat per cobrir l'ou que quedava entre el Fiat Seicento i el Fiat Punto. El model que se'ns presenta ara pertany a la quarta generació, que va ser dissenyada per Roberto Giolito i llançada el 2012