Un dels grans èxits que ha aconseguit Dacia en els últims temps a Europa ha estat el de convertir-se en una marca no tan sols dirigida a aquells conductors que tenen pressuposats molt ajustat sinó també aquells combustions que busquen un model senzill però cada vegada més ben dotat i, sobretot, amb opcions mecàniques també cada vegada més interessants.

Així, si bé és cert que les opcions més senzilles de la gamma de la marca associada Renault continuen sent opcions que es queden molt per sota de la mitja, els que se situen a la zona mitjana o alta dels seus respectius configuradors acaben sent opcions més que respectables i que es poden comparar sense cap tipus de problema amb opcions de marques com Citroën, Seat o Kia, entre d'altres.

 

Precisament ha estat la marca francesa en la qual, tot i que encara no és oficial, sembla que acaba de prendre una decisió molt encertada, una decisió que no farà cap altra cosa que ampliar encara més la gamma de models barats però molt interessants quant a disseny que tenen ja als diferents concessionaris als diferents mercats europeus.

Citroën planeja portar el Basalt a Europa

No és que sigui precisament cap secret que és una de les grans novetats de la marca francesa són els nous Citroën C3, un model que ha passat de ser un petit utilitari a un petit SUV, i el nou Citroën C3 Aircross, un model que ha guanyat quant a mida, que es convertirà en el futur substitut del Citroën C4 i que comptarà amb versions fins i tot de fins a set places.

I precisament és entremig d'aquests dos models on Citroën té al cap incorporar una nova opció, una opció que fins ara estava pensada i desenvolupada gairebé exclusivament per al mercat brasiler: el Citroën Basalt.

 

Si bé és cert que és un model que s'apropa molt més al C3 Aircross quan mesurades, es queda un esglaó per sota quant a mida, sent un model una mica més petit i sense aquest caràcter tan familiar com que tindrà el nou C3 Aircross.

La idea és omplir el buit i tenir així una opció perfecta per a aquells que busquen un cotxe intermedi i que, com sol ser habitual a la marca francesa, compta amb un disseny molt atractiu i molt cridaner i, alhora, amb una excel·lent relació qualitat preu.

Els plans del fabricant passen pel comparar aquest model als seus concessionaris a finals de 2025, per la qual cosa queda encara molt temps per saber fins i tot quin punt en Citroën jugaran molt bé les seves cartes també a nivell de preu.