Els SUV s'han convertit en els grans dominadors del mercat. El seu èxit és comparable al que van tenir els monovolum, models que van triomfar en els 90 i en la primera dècada dels 2000. Els tot camí s'han convertit en el relleu dels monovolum, a causa que ofereixen una versatilitat similar, però llueixen dissenys més atractius.

No obstant això, els monovolum segueixen tenint el seu públic. I no només això. En els últims mesos han guanyat quota de mercat. Sobretot arran de la notable pujada dels preus al sector de l'automòbil, doncs són els models per a tota la família més econòmics.

Dacia posa de moda els monovolum amb el llançament del Jogger Hybrid

Un dels que guanya adeptes cada mes és el Dacia Jogger. Un model que s'ha posat més de moda després de l'arribada d'una versió híbrida amb un bloc HEV.

El Dacia Jogger és un monovolum que mesura 4.547 mm de llarg, 1.632 mm d'alt i 1.784 mm d'ample. Ofereix una distància de batalla de 2.897 mm. Compta amb un ampli maleter de 708 litres, ampliables fins als 1.819 l. I està disponible en versions de cinc o de set places. És per això que s'ha convertit en una de les millors alternatives per a tota la família.

Dacia Jogger

A més, compta amb una gamma mecànica molt variada. D'una banda tenim la versió de gasolina convencional. Aquest munta un motor TCe que desenvolupa 110 CV de potència i 200 Nm de parell màxim, associat a un canvi de marxes manual de 6 relacions i a un sistema de tracció davantera.

El Jogger més barat munta un bloc adaptat al GLP i compta amb l'etiqueta ECO de la DGT

Encara que aquesta no és la versió més econòmica. El Dacia Jogger més barat és el que es mou amb un bloc adaptat al Gas Liquat de Petróleo. Es tracta d'un motor bifuel 1.0 ECO-G que desenvolupa 100 CV de potència i 170 Nm de parell màxim. Està associat a un canvi de marxes manual i a un sistema de tracció davantera. I compta amb l'etiqueta ECO de la DGT, amb tots els avantatges que això comporta. El preu d'aquest model arrenca en els 17.440 euros.

A més, aquestes dues versions no queden curtes en equipament. Totes inclouen fars de sèrie EcoLED, limitador de velocitat, sistema de so, ràdio DAB, USB, bluetooth, ordinador de viatge, alçavidres elèctrics, avís precol·lisió, frenada automàtica en ciutat, etc.

Dàcia Jogger Hybrid

Encara que la versió que tindrà més pes en la gamma és la nova variant Hybrid, configurada amb un bloc HEV que combina un motor de gasolina de 1.6 litres i un d'elèctric de 36 kW (49 CV). Aconsegueix 140 CV de potència i està gestionat per un sistema de tracció davantera i a un canvi de marxes automàtic. El motor elèctric, per la seva part, s'alimenta d'una bateria d'ions de liti d'1,2 kW. I gràcies a ella pot recórrer petites distàncies en manera totalment elèctrica.