Tan sols fa falta veure les xifres de vendes que està aconseguint el Dacia Sandero no tan sols a Espanya sinó a nivell europeu per adonar-se'n de què l'èxit d'aquest model, que presumeix de ser el cotxe més venut les carreteres del vell continent des de fa ja un temps, és més que notable.
De fet, no són pocs els que recorden els molts comentaris que van generar les primeres generacions que van arribar a Europa d'aquest model, un model que va arribar extremadament senzill en tots els sentits però que a poc a poc s'ha anat guanyant un buit al mercat fins a convertir-se, de forma inesperada per a molts, en el model més venut a Europa.
Són molts els motius que expliquen l'èxit d'aquest Dacia, però evidentment el fet que se situa molt per sota de la mitjana en el que es refereix a preu i que compti amb una bona gamma mecànica que permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT a un preu molt baix són alguns dels seus millors arguments.
Dacia ja treballa en el nou Sandero
Això sí, el temps passa i aquest model, que es va posar a la venda en l'actual generació fa ja quatre anys, necessito una actualització, i en això estan treballant a la marca, conscients que actualitzar-lo no farà cap altra cosa que augmentar encara més el seu valor al mercat i que probablement cada vegada són més els conductors que ho vegin com una compra interessant.
Una actualització que arribés de la mà de novetats en l'apartat d'estètic, situant aquest model a un nivell similar quant a llenguatge de disseny respecte a les novetats del fabricant, encara que es pot destacar que una de les principals novetats arribarà en l'apartat mecànic.
I és que si bé és cert que el fabricant continua apostant pels motors GLP que permeten que aquest model llueixi l'etiqueta ECO de la DGT, introduirà també motors micro híbrids, una solució molt interessant que li ajudarà augmentar encara més la seva quota de mercat, a més de la més que probable tornada de les versions amb transmissió automàtica.