Van ser uns quants els qui van parlar de la possible desaparició del Dacia Sandero després de la generació actual quan va sortir a la venda el nou Dacia Spring, el primer cotxe 100% elèctric de la firma romanesa. I és que tot apuntava que l'Spring seria el substitut natural del Sandero en el futur, quan la normativa europea no permeti vendre cotxes de combustió interna. Tanmateix, res més lluny de la realitat. Hi haurà quarta generació per al Sandero.

L'utilitari de la filial de Renault va rebre una sèrie de millores notables a nivell de tecnologia i equipament en l'estrena de la nova generació. Superava en tots els sentits a generacions anteriors amb una qualitat superior, un alt nivell tecnològic i una millora en el confort a tenir en compte.

El Dacia Sandero renunciarà als motors elèctrics almenys fins a 2035

Una sèrie de bondats que, malgrat que com la majoria de cotxes a la venda actualment ha pujat el preu, fan que actualment el Dacia Sandero sigui el segon cotxe més venut a Espanya en aquest 2022. El mes passat va superar el Seat Arona.

Una guerra que no només continuarà donant en la seva tercera generació, sinó que es mantindrà, almenys, fins a 2035, any en què, a priori, la Unió Europea prohibirà vendre cotxes que no es moguin amb energies renovables i sostenibles.

Dàcia Sandero / Dàcia
Dàcia Sandero / Dàcia

Així ho va anunciar recentment el CEO de Dàcia, Denis Le Vot, en el marc del Saló de l'Automòbil de París 2022, on Dacia va ser protagonista amb la presentació de la sèrie limitada Mat Edition per al Duster, una versió per celebrar que el SUV acaba d'arribar als dos milions d'unitats venudes a tot el món.

Hi haurà quarta generació del Dacia Sandero

Segons va comentar Le Vot, els futurs Sandero comptaran amb sistemes d'electrificació, en la línia del nou Dacia Jogger Hybrid que funciona amb un bloc HEV autorecarregable, però no s'endinsaran en la mobilitat 100% elèctrica. "Serem els líders dels motors de combustió interna de baixes emissions. Continuem treballant en motors de combustió interna de baixes emissions per al futur", va apuntar l'executiu.

En aquest sentit, són conscients que tard o d'hora hauran de renunciar als motors convencionals i passar-se a la mobilitat 100% elèctrica, però no té pressa. I pensen esgotar fins al final. Consideren que és necessari per mantenir l'estatus del que gaudeix actualment la marca a Europa.

I no només això. Le Vot no només va assegurar que el Sandero té una llarga vida per davant. També va confirmar que hi haurà quarta generació de l'utilitari romanès. Aquesta arribarà el 2028, quan hagi conclòs el cicle de vida del model actual. "El Sandero tindrà dues generacions abans que arribem a 2035, que és la parada legal, si succeeix, per als motors de combustió interna en general", va comentar el CEO de Dàcia.