No van ser precisament pocs els que, quan Dacia va posar a la venda la primera generació del seu Sandero a Espanya, no van fer cap altra cosa que ridiculitzar tant a la marca com el propi model, argumentant que era un cotxe tan senzill que no anava a tenir èxit a les carreteres espanyoles.

Si bé és cert que en l'inici de la seva etapa comercial aquest model no va aconseguir precisament gaire bones xifres de vendes, el context econòmic del país en els últims anys ha provocat que cada vegada siguin més els conductors que vegin en l'una solució pràctica i econòmica, sobretot tenint en compte que és un model que sempre s'ha caracteritzat per tenir un rang de preus que l'ha deixat per sota de la mitjana.

 

No és casualitat llavors que, en un escenari d'augment de preus generalitzats a Europa, aquest model no tan sols considera el passat 2024 serà el cotxe més venut a Espanya, sinó que també es convertís en el rei de vendes a Europa.

El MG ZS va de debò a Espanya

Un Dacia que va començar 2025 com havia acabat 2024, és a dir, sent el cotxe més venut, però que el mes de febrer passat i ja ha vist com el que és el seu rival més directe per preu ha acabat millorant les seves xifres de vendes, convertint-se sense cap lloc a dubte sigui en el model més perillós per a l'èxit del low-cost romanès.

El model en concret no és cap altre que el MG ZS, un model que el mes de febrer passat ha aconseguit 2619 vendes, una xifra que millora la del Sandero, que s'ha quedat en 2.467 matriculacions.

 

Si bé és cert que el Dacia continua sent el general en aquest 2025 el cotxe més venut amb 5.173 vendes, el MG, que ocupa ja la segona posició en el rànquing general, està cada vegada més a prop amb 4.722 vendes, és a dir, a unes 400 matriculacions d'avantatge, una xifra que pugui anar treballant amb el pas dels mesos, especialment tenint en compte l'èxit que està tenint el model xinès.

El que és més que evident tenint en compte que els dos cotxes més venuts a Espanya són dos cotxes low cost, és que cada vegada són més els espanyols que busquen aquest tipus de models, sobretot models amb un preu molt per sota de la mitjana.