El Dacia Sandero i el Fiat 500 són models que, a priori, tenen molt poc en comú. D'una banda, perquè el model romà pot presumir de ser un utilitari, una de les carrosseries que millor està resistint l'auge dels SUV, mentre que el model italià és un model urbà, centrat i pensat exclusivament per a un ús del dia a dia a les ciutats.

D'altra banda, precisament perquè els que van als concessionaris per comprar un Dacia Sandero ho fan a la recerca d'un model polivalent i, sobretot, amb un preu molt baix. També té un preu molt baix el 500, però és evident que els que van als concessionaris de la marca italiana no busquen un model amb una capacitat i habitabilitat com la del Sandero, sinó un model amb un disseny icònic i una mida perfecta per no tenir cap problema a l'hora de circular per les grans ciutats.

 

Això sí, tots dos models poden presumir de ser els més venuts de les seves respectives marques a Espanya i, també, de ser dos dels models que entren dins del top 10 actualment al nostre país. El Sandero es troba en la segona posició, mentre que el Fiat 500 ocupa la setena plaça. Tenint en compte que els dos tenen un preu de partida més o menys similar, molta gent es pregunta quina és la millor opció avui dia a Espanya.

La comparativa de dos dels low cost més venuts a Espanya

quecochemecompro.com també podem veure que la diferència de preu entre les dues versions més bàsiques d'aquests dos models és de poc més de 600 €. Així, mentre el Sandero té un preu de sortida de poc més de 13.000 €, el del Fiat és de més de 13.600 €, en tots dos casos amb preus units a condicions específiques de finançament.

 

La principal diferència entre aquests dos models, més enllà, evidentment, que el Sandero compta amb una habitabilitat major i més capacitat de càrrega gràcies al fet que té una mida més gran, és que el Fiat 500 compta de sèrie amb l'etiqueta ECO de la DGT gràcies al sistema de microhibridació lleugera que té. Per aconseguir aquesta etiqueta en el Sandero, haurem d'anar a una versió superior; en aquest cas, a la versió més senzilla amb el motor de GLP, amb un preu que s'eleva gairebé 700 euros per sobre del més bàsic de gasolina.

Evidentment, són dos models pensats per a un ús diferent, però si la idea és fer-se amb un model per al dia a dia a les grans ciutats, segurament el Fiat, per relació qualitat-preu, acaba sent l'opció més atractiva. Si el que es busca és un model amb el qual poder sortir de les ciutats sense problema, sempre tenint en compte les mancances que pugui tenir, el Sandero es presenta com la millor opció.