Va ser fa ja molts anys quan el primer Dacia Sandero va aterrar al nostre país de la mà d'uns preus que mai no s'havien vist a les carreteres espanyoles, almenys per a un model de les seves característiques.
Van ser precisament molts els que van deixar molt clar que al nostre país no hi havia mercat per al model tan senzill i tan espartà, i menys en un segment com és el cas dels utilitaris on ja hi havia grans noms molt assentats com el Seat Ibiza, l'Opel Corsa, el Peugeot 208, el Renault Clio o el desaparegut Ford Fiesta, entre altres.
Tanmateix, amb el pas dels anys i l'evolució de la marca, aquest model no tan sols ha callat moltes boques sinó que s'ha convertit en ni més ni menys que el cotxe més venut al nostre país, fent evident que la seva aposta pels preus per sota de la mitjana ha acabat donant molt bon rendiment comercial. De fet, ara són moltes les marques que es fixen en el Sandero a l'hora de llançar al mercat productes amb una molt bona relació qualitat preu.
El nou MG3 de gasolina és ja el rival més directe del Dacia Sandero
Un bon exemple d'això és MG, un fabricant que ja posat a la venda de les seves opcions més esperades al nostre país: la versió amb motor de gasolina del seu nou MG3. En aquest cas estem davant d'un utilitari que, com sol ser habitual en el fabricant xinès, compta amb una excel·lent relació qualitat preu.
De fet, comptant amb totes les promocions i descomptes, el seu preu de partida es queda just per sota dels 14.000 €, és a dir, es queda més o menys al mateix nivell que el Sandero més barat de tots. Tenint en compte que el MG arriba més ben dotat quant a equipament i quant a mecànica, no són pocs els que asseguren que aquest model xinès pot convertir-se, a veure si en un seriós rival per al model romanès, que fins ara tampoc no tenia gaires rivals directes per preu.
L'únic punt en el qual el MG3 de gasolina és per darrere del Dacia Sandero és que aquesta versió el compte en cap cas amb l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que sí que es produeix amb els motors bifuel de Dacia. En qualsevol cas, i a falta de saber quina resposta comercial tindrà aquest model que s'acaba de posar a la venda a Espanya, el que sembla evident és el Dacia i ja no ho tindrà tan fàcil a l'hora de continuar fent del Sandero el rei dels low-cost a les carreteres espanyoles.