A Dacia, com bé saben també en la resta de marques al nostre país, saben molt bé que el mes d'agost no és precisament el millor mes quant a vendes d'automòbils. El fet que sigui un mes en què molts aprofiten per fer vacances fa ell un mes molt poc propici per a grans despeses. I les xifres de vendes així ho confirmen. Mentre que el mes de juliol es van registrar a Espanya 73.378 vendes, el mes d'agost la xifra ha caigut a 51.907 unitats registrades. Una caiguda que no és menor i que evidentment les marques han notat.
Tan sols fa falta veure, per exemple, la diferència de matriculacions del Dacia Sandero, el model que pot presumir de ser el low cost per excel·lència al nostre país i ser ni més ni menys que un dels tres models més venuts en el que portem d'any. Les 1.557 matriculacions que han aconseguit aquest model el mes d'agost passat, on ha aconseguit acabar en segona posició, es queden molt lluny dels gairebé 2.500 matriculacions que va aconseguir el mes anterior, al juliol, un mes en què es va convertir en el model més venut a Espanya.
El Toyota Yaris dona la campanada el mes d'agost a Espanya
I és precisament el fet que no sigui un mes normal quant a vendes el que segurament ha provocat que sigui un model com el Toyota Yaris el que hagi acabat com el model més venut a Espanya el mes d'agost. Si bé és cert que l'utilitari japonès sol ser entre els models més venuts, rares vegades acaba en les posicions més altes del rànquing.
Ho ha fet aquest mes passat, un mes en què ha superat el Dacia Sandero i que, gràcies a les seves 1.703 vendes pot presumir de ser el top vendes actualment a Espanya. Si bé és cert que en l'acumulat d'any el Yaris ocupa la 12a plaça, aquest bon resultat reafirma el compromís de Toyota amb els motors híbrids.
I és que bona part de les vendes d'aquest utilitari arriben precisament per tenir en la seva gamma mecànica una opció híbrida que el converteix en una opció perfecta per als que agradin un model tant per al dia a dia a la ciutat com per a escapades i que compta a més amb l'etiqueta ECO de la DGT.
És evident que el seu preu no és tan low-cost com el que té el Dacia Sandero, però també ho és que és un dels utilitaris amb millor relació qualitat/preu, especialment tenint en compte la seva aposta per aquest tipus de motors, la qual cosa el converteix en un model cada vegada més buscat al nostre país.