El Dacia Spring s'ha convertit, per tipus de cotxe i per preu, en un dels cotxes elèctrics més venuts a Europa des que es va posar a la venda fa ja uns quants anys. En aquest sentit, si bé és cert que el model humà no es pot comprar quant a vendes respecte als elèctrics més venuts, sí que dins dels elèctrics barats i low-cost és tota una referència.

El problema que té aquest model és que, més enllà que les seves versions d'accés són extremadament senzilles quant a la mecànica i que molts, per molt que el més senzill de tots costa menys de 10.000 €, prefereixen apostar per versions superiors, cada vegada són més els models de la seva categoria que estan arribant a les quantitats per a les europees amb propostes també molt interessants referent al preu.

 

Una d'elles encara no ha arribat a les carreteres espanyoles, però ho acabaré fent de la mà d'una relació qualitat preu amb la qual el Dacia no podrà lluitar, entre altres coses perquè es posiciona farà un esglaó per sobre en tots els sentits i s'ha convertit així en una espècie de Dacia Spring més pijo però que continuarà comptant amb una molt bona relació en aquest sentit.

El NIO Firefly arribarà a Europa amb un preu temptador

No és altre que el NIO Firefly, utilitari 100 × 100 elèctric de poc més de 4 m que, això sí, a diferència de la qual cosa passa amb el model de Dacia, arriba bé dotat a nivell mecànic ja des de la versió més senzilla, amb un motor de 140 cavalls de potència i una bateria que hauria de rondar els 300 km segons el cicle d'homologació WLTP, una xifra més que suficient per a un model de la seva categoria pensat per moure's de forma habitual per entorns urbans interurbans i no ser un model precisament pensat per afrontar llargs viatges i llarg recorreguts en autovies i autopistes a altes velocitats.

 

Com sol ser habitual amb aquest tipus de cotxes xinesos i fabricats a la Xina, un dels seus millors arguments és que a nivell de tecnologia se situa diversos esglaons per sobre dels seus rivals directes europeus, coreans, japonesos o americans del seu segment, i aquest NIO no és una excepció, més aviat el contrari.

Tan sols fa falta veure una imatge de l'interior d'aquest model per adonar-se que estem davant d'un model que no és precisament un low cost, sinó un model amb bona qualitat de materials i molta tecnologia, un Dacia Spring pijo que hauria de tenir un preu de menys de 20.000 euros quan arribi a Espanya.