El Dacia Sandero s'ha consolidat com un èxit rotund al mercat europeu, destacant especialment a Espanya. Des de la seva arribada, el Sandero ha sorprès pels seus preus competitius i la seva excel·lent relació entre qualitat i cost, aconseguint posicionar-se com el cotxe més venut el 2023 i liderant el mercat també el 2024.

Aquesta tercera generació del Sandero representa un avenç significatiu davant les seves versions anteriors, tant en disseny com en tecnologia i seguretat. Encara que el seu preu ha augmentat lleugerament a causa de la incorporació de noves característiques, continua sent un dels vehicles més econòmics i accessibles en la seva categoria.

Dacia Sandero Stepway
Dacia Sandero Stepway

L'opció low cost per excel·lència és de Dacia

Amb mesures que ho fan còmode per a la ciutat i pràctic per a viatges de llarg recorregut, el Sandero compta amb 4.088 mm de llarg, 1.499 mm d'alt i 1.848 mm d'ample, juntament ambuna generosa capacitat de maleter que va des dels 328 fins als 1.108 litres. Aquestes dimensions el fan perfecte per als qui busquen un vehicle pràctic sense renunciar a un espai ampli. Disponible en tres acabats: Essential, Expression i Journey, Dacia ha sabut equilibrar bé entre equipament de sèrie i personalització en cada versió.

El Sandero inclou al seu equipament bàsic elements que normalment només es veuen en vehicles de segments superiors. Entre aquests destaquen el sistema de Radio Media Control, ajuda a l'aparcament posterior, encesa automàtica de llums i sensor de pluja, a més d'un sistema avançat de frenada d'emergència que aporta un extra en seguretat, una cosa cada vegada més valorat pels conductors.

Sandero
Dacia Sandero

Dues versions, les dues molt eficients, i una d'elles amb l'etiqueta ECO de la DGT

Quant a opcions mecàniques, Dacia ofereix dues alternatives eficients que s'adapten a diferents necessitats. La primera opció és un motor de gasolina TCe de 90 CV amb un parell màxim de 160 Nm, una transmissió manual, i una tracció davantera que permet passar de 0 a 100 km/h en 12 segons. El seu consum és competitiu, oscil·lant entre 4,6 i 6,6 litres cada 100 km, i una velocitat màxima de 172 km/h. La segona opció és el motor ECO-G de 100 CV, que es destaca per utilitzar GLP (Gas Liquat de Petróleo). Aquest motor lliura un parell de 170 Nm i compta també amb una transmissió manual, aconseguint una acceleració de 0 a 100 km/h en 11,9 segons i assolint una velocitat màxima de 177 km/h. A més, la versió de GLP obté l'etiqueta ECO de la DGT, la qual cosa suposa avantatges en l'àmbit urbà, especialment en zones de baixes emissions.

El que més impacta del Sandero és el seu preu. La versió bàsica del Sandero s'ofereix des de 13.190 euros al comptat, però Dacia permet finançar-lo, deixant el preu en tan sols 11.690 euros. L'opció GLP comença en 14.640 euros, incloent l'acabat intermedi Expression, una salvatjada de preu per a un cotxe amb aquest nivell de prestacions.