Per molt que en Dacia siguin molt conscients que el seu pes com a marca low-cost a les carreteres europees continua sent més que notable, en el fabricant sap molt bé que l'arribada durant els últims anys de moltes marques xineses a les carreteres europees ha provocat que molts conductors hi apostin, sent l'exemple més evident de tots MG, un fabricant que ha convertit alguns dels seus models en autèntiques referències quant a vendes en mercats com en espanyol.

 

No és casualitat llavors que el fabricant associat al grup Renault estiguin treballant ja en alguns projectes molt interessants més enllà de les pròximes actualitzacions de meitat de cicle de dos dels seus models més d'èxit, el Sandero i el Duster, models que es renovaran en una gamma on criden l'atenció també les noves generacions del Duster així com el renovat Spring i el nou Bigster.

Dacia treballa en un compacte

Tanmateix, la novetat més esperada per molts dels conductors que tenen a Dacia com una de les seves marques de referència no serà ni un utilitari ni un SUV, sinó un compacte, una jugada mestra per part d'un fabricant que fa gust molt bé que continuen sent molts els conductors a Europa que aposten per aquest tipus de cotxes, sent una molt bona prova d'això a l'èxit que està tenint almenys a Espanya el Toyota Corolla, un compacte tradicional.

Tenint en compte que l'únic compacte que té a la venda MG, la marca que actual ment es converteix en el gran rival de dació Espanya, és un model 100 × 100 elèctric, a la marca romanesa saben molt bé que llançar un compacte amb motors tradicionals i amb opcions també híbrides pot acabar suposant un nou cop a sobre de la taula, entre altres coses perquè aquest futur models de Dacia podrà presumir de tenir, com sol ser habitual a la marca, un preu molt per sota de la mitjana.

 

Evidentment la marca s'està guardant molt bé les cartes amb aquest model, per la qual cosa no se saben encara de les dates d'arribada ni els preus, però no seria estrany que aquest futur germà gran del Sandero es convertís en tot un èxit a Espanya i a Europa, on cada vegada més conductors busquen directament cotxes barats.