La gasolina i el gasoil porten unes setmanes per sota dels dos euros, però això no ha de despistar-nos: el nivell al qual han arribat els preus del carburant és inacceptable. Els cotxes elèctrics es converteixen així en una alternativa, però el seu preu els col·loca fora de l'abast de moltes economies. Abans de comprar-ne un, tanmateix, és necessari fixar-se també en els consums ja que, encara que no necessiten ni gasolina, ni gasoil ni GLP per moure's, l'electricitat que consumin també es paga. Repassem, doncs, quins cotxes elèctrics són els que consumin més. I el que més s'empassa, sorprenentment, és un alemany amb fama d'eficient que es diu Audi e-tron S.
Molt per sobre de la resta
L'Audi e-tron S es col·loca com a líder destacat d'aquesta llista de consumidors desbocats de quilowatts. S'empassa, literalment, 37.6 kWh cada 100 km i això, amb els actuals preus de l'electricitat, suposa uns 9 euros cada 100 quilòmetres sempre que no gaudim d'aquesta benedicció que algunes empreses posen a l'abast dels seus treballadors i que es punt de recàrrega gratuïta.
Com segona classificada tenim a una furgoneta, alemanya també, que es diu Volkswagen ID.Buzz Pro i que exigeix 23,3 kWh per recórrer 100 km. També està molt bé classificat un cotxe pràcticament acabat de llançar, japonès per a més senyals, que es denomina Nissan Ariya i exigeix 22,6 kWh. El quart de la llista és anglès: el Jaguar I-Pace EV 400 i demanda 22,3 kWh per cobrir 100 km.
Cotxes d'alta gamma amb consums molt elevats
A tots aquests golafres els segueixen un suec, el Volvo C40, i un altre alemany, el Porsche Taycan. Es mengen, respecticamente, 22,1 kWh i 21,7 kWh per cobrir 100 km. A continuació, arriben el BMW iX M60, que necessita també 21,7 kWh per fer el mateix, i el Mercedes EQC 400 4 Matic, que en demana 21,6. El novè i dècim classificats són un americà, el For Mustang Mach-E GT i un coreà, el Genesis GV70. Mentre que el Ford ens exigeix 21,4 kWh, el Genesis es menja 21,1 kWh.