Les macadures prèmium com Audi, BMW, Mercedes o Lexus juguen la seva particular lliga. Si bé és cert que, evidentment, el que acaba prioritzant en tots els casos és aconseguir la quantitat més gran de vendes possibles, també ho és que en aquest tipus de marques no solen anar al fang en segons quines batalles com si que passa en la guerra de les generalistes.
Els que acudeixen als concessionaris de marques com Audi no ho fan precisament amb la idea que el preu sigui el principal argument de compra, sinó més aviat buscant esportivitat, luxe i tots els detalls que fan dels seus models cotxes prèmium.
En aquest sentit, per molt que en els últims temps hagin estat vares les marques prèmium que han aterrat al nostre mercat, el trio de les alemanyes continua monopolitzant aquest mercat.
Tan sols fa falta llançar un ull a les xifres de vendes del passat i a les posicions quant a marques que han aconseguit BMW, Audi i Mercedes per comprovar que, els consumidors a Espanya que volen un model prèmium, acudeixen de forma gairebé segura a una d'aquestes tres marques. Amb BMW en desena posició, Audi en l'onzena i Mercedes en la dotzena, és evident l'èxit de les tres germàniques al nostre país.
Un èxit que, com no, té també la seva contrapartida. I és que són alguns els models que, per molt que en un moment sí que aconseguissin robar-los algunes vendes a aquest trio de prèmium, al final el temps n'ha posat cadascú al seu lloc. Això sí, hi ha casos que, fredament, no tenen una explicació senzilla.
El Lexus UX, de ser un rival dur de l'Audi Q3 a a penes tenir vendes al mercat espanyol
Un bon exemple d'això és el Lexus UX, un model que ha acabat el 2021 amb tot just 3.063 vendes, el que ha provocat que acabi en una més que discreta posició número 79 al top 100. Res a veure amb l'èxit de l'Audi Q3, que amb les seves 8.609 vendes ha acabat en la posició 35, molt millor col·locat al nostre país.
I el curiós del cas és que, amb les dades a la mà, el Lexus UX és un model molt més interessant que l'Audi, entre altres coses perquè, a diferència del model alemany, el prèmium de Toyota arriba, com no podia ser de cap altra forma sent com és un model de Lexus, amb motor híbrid.
Si amb això no fos suficient, el fet que sigui un model fins i tot més barat hauria de jugar al seu favor. Com veiem al configurador de la marca, ara el Lexus UX més senzill, que arriba amb un motor híbrid de 184 cavalls, parteix des dels 35.300 euros. Per la seva part, l'Audi Q3 amb motor dièsel parteix des de més de 36.000 euros. Resulta així difícil d'entendre que el model japonès no tingui l'èxit de l'Audi més enllà de tenir en compte que, segurament, molts continuen veient a la marca alemanya com una marca més prèmium que Lexus.