Saben molt bé en algunes marques prèmium que el mercat espanyol no és precisament el seu millor terreny de joc. Ojo, no és que a Espanya no es venen models prèmium, però sí que és cert que la quota de mercat d'aquest tipus de cotxes i de marques és menor que en altres territoris a Europa.

De fet, per molt que marques com Lexus, Land Rover o Jaguar tinguin models molt atractius, saben molt bé que són Mercedes, BMW i Audi les tres marques que, com passa en aquest cas sí en altres tants mercats, les que acaben tenint el control d'aquest segment.

 

El problema a Espanya per a marques com Jaguar és precisament al summa d'aquestes dues coses. Que el nostre mercat no sigui gaire favorable en aquest sentit, i que a sobre el poc terreny de joc que tenen per jugar estigui ocupat per les tres marques alemanyes, els deixa a Jaguar i companyia molt poc marge. I allà hi ha les xifres de vendes per demostrar-ho en el cas de la marca anglesa.

L'enèsim cop dur que s'ha emportat Jaguar a Espanya

I és que, com bé saben en Jaguar, les seves vendes a Espanya són més que mínimes. El mes d'abril passat, com ja ha passat en altres tants mesos en els últims anys, els anglesos no van aconseguir incloure cap dels seus models dins del top 100.

Tenint en compte la xifra de vendes aconseguida per Jaguar en abril i l'aconseguida per l'últim model en aparèixer en aquesta llista dels 100 més venuts, s'entén més que bé perquè a la marca anglesa estan certament preocupats.

I és que, mentre que el Mazda CX-3 va ser el model que va tancar la llista del mes d'abril del top 100 amb 157 vendes, Jaguar ha sumat ajuntant tots els seus models tan sols 66 vendes en el mateix període. Quant a les vendes generals del que va d'any, la marca anglesa ha aconseguit tan sols 226, que, ull, és la meitat de les vendes que ha aconseguit el model japonès ell sol en aquests quatre primers mesos.

 

És més que evident que ja no és tan sols una qüestió de preus en el cas de Jaguar. I és que, per molt que la marca anglesa posi a sobre de la taula molt bones ofertes, la seva escassa gamma de models i el fet que molts la continuïn veient com una marca de luxe i no com una de prèmium impedeix que les seves vendes siguin nombroses.

Això sí, fan gust molt bé en Jaguar que, per molt que a Espanya no tinguin la seva millor arma, sí que hi ha altres mercats on els seus models tenen molta més presència. Tenint en compte a més que els beneficis de cada una de les seves vendes són molt més grans que en marques amb preus més baixos, no és que estiguin precisament en perill. Però el fet de veure que ocupa la posició 37 en el rànquing de vendes a Espanya no és una cosa que sigui motiu d'orgull precisament.