Els SUV, i així l'evidencien les xifres de vendes de la immensa majoria de mercats importants a Europa, s'han convertit en la tendència del vell continent, sent models que estan arrasant de tal manera que moltes marques han decidit apostar-ho tot gairebé tot per ells i deixar de banda algunes carrosseries que havien arrasat a Europa com són les berlines o els monovolums, pràcticament inexistents ja als concessionaris.
Això sí, en els últims temps han estat diversos els fabricants que han llançat al mercat models que es queden a mig camí entre carrosseries convencionals com les dels utilitaris dels compactes i els SUV, els anomenats crossover, un tipus de cotxe que està guanyant cada vegada major protagonisme a Espanya i a Europa. Bona prova d'això és que la versió crossover del Dacia Sandero, el Stepway, menjar el cotxe més venut a Europa i a Espanya, és precisament la que s'emporta la immensa majoria de les vendes d'aquest model.
El Citroën C3 és un crossover amb preu de low cost
No és casualitat llavors que Citroën, una de les marques més assentades entre aquells que busquen cotxes barats però no volen low-cost, hagi decidit reconvertir al seu utilitari C3 en un petit crossover, un cotxe que compta ara amb un disseny per a molts molt més atractiu però que continua mantenint aquesta essència de cotxe barat, especialment en la seva versió d'accés que té un preu de partida que es queda just per sobre dels 15.000 €.
És cert que la versió més senzilla de totes d'aquest model no compta amb alguns elements potser avui dia imprescindibles en cotxes generalistes com és el cas d'una pantalla d'info entreteniment, però el fet que se situa a poc més de 1000 € de les versions d'accés de models com el Dacia Sandero o el MG3 el converteixen en una opció realment interessant.
Es pot tenir en compte a més que aquest model compta amb versions micro híbrides, en aquest cas amb un preu de partida de poc més de 19.000 €, així com amb una versió 100 × 100 elèctrica que, comptant amb tots els ajuts del govern així com les promocions, té un preu de partida de menys de 16.000 €, sent un model que evidencia que avui dia no és necessari ni ser un SUV ni ser un low-cost per arrasar a Europa.