Com no podia ser de cap altra manera, el principal objectiu de la Direcció General de Trànsit no és cap altre que el de reduir l'índex de sinistralitat a les nostres carreteres i en els nostres nuclis urbans. Evidentment l'objectiu tant d'aquest organisme com dels seus equivalents a tots els països del món és el d'aconseguir que ningú no mori per culpa d'un accident de trànsit, una cosa que no és precisament senzilla.
Tanmateix, en els últims temps s'estan duent a terme diferents mesures per intentar reduir la sinistralitat al nostre país, sent un canvi important és que es pretén dur a terme a l'hora d'avaluar els candidats que vulguin treure's el carnet A de moto.
I és que, si bé és cert que menys del 15 % de vehicles matriculats al nostre país són motos, més del 25 % de morts a les carreteres han estat motoristes, una cosa que ha provocat que des del ministeri d'interior, el ministeri, que està el càrrec hagi pres mesures de cara al futur per intentar millorar les xifres de mortalitat dels motoristes.
Els canvis en l'examen per treure't el carnet de moto A
Dins d'aquesta categoria de carnet entren els vehicles de categoria A2, és a dir, motocicletes amb una potència màxima de 35 kW, equivalent a aproximadament 47 CV), A1, motocicletes amb una cilindrada màxima de 125 cm³ i potència màxima d'11 kW, al voltant de 15 CV) i AM, ciclomotors de dos o tres rodes i cuadriciclos lleugers.
Els plans del Ministeri passen per donar molta importància quant a l'examen pràctic d'aquest carnet a les proves a la carretera i en vies obertes i no tant a les proves en circuit tancat, entre altres coses perquè fan gust molt bé què el 75 % de les víctimes mortals per part de motoristes al nostre país van arribar en carreteres convencionals, en vies obertes on la velocitat sol ser més alta i el perill per als motoristes en cas d'accident és molt superior.
Evidentment les proves en circuit tancat continuen existint, però el pes que tindran les proves de circulació a la carretera serà molt més gran, un petit canvi que pot ser fonamental de cara al futur.