No és que sigui precisament cap secret que, sobretot aquells conductors que els agrada conduir a altes velocitats, en la immensa majoria dels casos, a velocitats per sobre de la mitjana permesa, la immensa majoria d'ells opten per conduir de forma habitual pel carril esquerre de les autovies o les autopistes, un carril pel qual en teoria no s'hauria de circular mai tret que es vulgui avançar.
És més, com tantes vegades han recordat des de la Direcció General de Trànsit, el millor és conduir sempre pel carril dret, encara que no és que sigui cap secret que són molts conductors els que, tenint en compte l'enorme nombre de camions i vehicles que circulen més lent que ho fan pel carril dret, prefereixen anar de forma habitual pel carril del mig i limitar-se a circular pel carril esquerre quan estan avançant.
La DGT prohibeix circular pel carril esquerre en condicions de nevada
I una de les últimes modificacions que ha introduït la Direcció General de Trànsit al reglament de circulació té com a protagonista precisament aquest carril a les autovies i a les autopistes.
I és que a partir d'ara aquest carril quedarà completament prohibit per als turismes, camions i altres vehicles sempre quan es donin condicions de nevada, condicions en les quals el trànsit és molt més perillós i s'ha de reduir de forma evident la velocitat.
L'objectiu d'aquesta prohibició no passa tan sols per intentar evitar accidents sinó que, per posar-se al mateix nivell que en altres tants països, la DGT busca que el carril esquerre es quedi sempre completament lliure perquè per ell pugui circular vehicles d'emergències així com llevaneu.
Una mesura que evidentment afectarà a molt pocs conductors al nostre país ja que, d'una banda, tampoc no són tantes les vegades en les quals es produeixen fortes nevades la nostra geografia i, d'altra banda, la majoria dels conductors prefereixen no agafar el cotxe en aquest tipus de condicions.