El mercat japonès és ple de sorpreses quan es tracta de cotxes compactes. Models dissenyats per adaptar-se a carrers estrets, normatives estrictes i, sobretot, necessitats molt específiques. Entre ells, el Suzuki Hustler s'ha convertit en una autèntica estrella, aconseguint posicionar-se com el sisè cotxe més venut al Japó el 2024, amb gairebé 93.000 unitats matriculades. A simple vista, el seu disseny recorda inevitablement el Suzuki Jimny, però aquest model té una proposta diferent: és un kei car amb un enfocament més urbà, assequible i funcional.

Els kei cars són una categoria molt popular al Japó, amb beneficis fiscals i d'estacionament que els fan extremadament atractius per als conductors. El Suzuki Hustler encaixa perfectament en aquesta filosofia, combinant una mida reduïda amb un interior sorprenentment espaiós i una estètica que el fa semblar un petit tot terreny. Amb només 3,39 metres de longitud i 1,47 metres d'ample, és més curt i estret que molts cotxes europeus ultracompactes, però gràcies a la seva altura d'1,68 metres i una distància entre eixos de 2,46 metres, ofereix un interior ben aprofitat i còmode per a quatre ocupants.

Suzuki Hustler2
Suzuki Hustler2

Recorda molt el Suzuki Jimny

Sota el capó, l'Hustler amaga un petit motor híbrid lleuger de 658 cc i 63 CV, complint les estrictes regulacions dels kei cars. Encara que pugui semblar una potència modesta, el seu baix pes, de tot just 830 kg, li permet moure's amb facilitat en ciutat i assolir una velocitat màxima de 140 km/h. A més, el seu consum de 4,3 litres cada 100 km el converteix en un cotxe extremadament eficient, ideal per a aquells que busquen un vehicle econòmic i respectuós amb el medi ambient.

Un dels punts més interessants del Suzuki Hustler és la seva altura lliure al terra de 180 mm, comparable a la d'alguns SUV compactes. Això li permet afrontar camins sense asfaltar amb més seguretat que altres kei cars, encara que sense arribar a ser un veritable tot terreny com el Jimny. Tanmateix, per als conductors que busquen un cotxe petit, però amb una estètica aventurera i certes capacitats per sortir de l'asfalt, l'Hustler és una opció molt atractiva.

Suzuki Hustler1
Suzuki Hustler1

Preu molt econòmic, però no arribarà a Espanya

Quant a tecnologia i confort, l'Hustler no decep. Malgrat la seva orientació econòmica, compta amb una transmissió automàtica CVT, un disseny interior funcional i ben pensat, i una bona dosi d'equipament per a la seva categoria. L'espai ha estat optimitzat al màxim, amb solucions pràctiques que permeten aprofitar cada centímetre de l'habitacle, una mica fonamental en cotxes d'aquesta mida.

Però si hi ha alguna cosa que fa que el Suzuki Hustler sigui encara més interessant és el seu preu. Amb un cost aproximat de 13.000 euros al Japó, és una alternativa increïblement assequible per als qui busquen un cotxe compacte, pràctic i amb un disseny cridaner. Encara que a Europa els kei cars no gaudeixen dels mateixos beneficis que al seu país d'origen, aquest tipus de models continua generant interès en mercats on la mobilitat urbana és clau.

Suzuki Hustler
Suzuki Hustler