En la OCU, l'Organització de Consumidors i Usuaris, són molt conscients que, d'una banda, l'augment de preus en els combustibles està provocant que siguin molts els que tinguin en compte el consum dels cotxes a l'hora d'anar a buscar una opció nova i, per un altre, que l'home ventall d'opcions metàl·liques en aquest sentit augmenta molt les possibilitats.
I és que, a diferència del que passava fa tot just uns anys, on l'únic dubte possible al nostre país era fer-se amb un motor de gasolina o amb un motor dièsel, avui dia hi ha moltes alternatives als motors de combustió tradicionals, passant per opcions micro hibridades, opcions híbrides auto recarregables, opcions híbrides endollables, opcions que funcionen amb GLP així com anar directament a buscar un model 100 × 100 elèctric.
És per això que en aquesta organització han dut a terme un estudi en el qual no acaben fins i tot quin punt val la pena invertir en un cotxe que compti amb un motor que no sigui de gasolina tradicional i, sobretot, quant temps tardarem a amortitzar el cost extra que té anar a per alguna d'aquestes alternatives, tenint en compte que les opcions de gasolina simple continuen sent les més barates al nostre mercat.
Els cotxes amb GLP s'amortitzen abans, però l'oferta és molt reduïda
Com no podia ser de cap altra forma, en aquest estudi de la OCU ha optat per agafar diferents models que comptin més o menys amb la mateixa opció mecànica el que es refereixi potència i que siguin més o menys del mateix segment, per a així poder posar a sobre de la taula resultats més realistes.
L'objectiu d'aquest estudi no és cap altre que el de comprovar quina de les opcions que no sigui un motor de gasolina tradicional acaba amortitzant abans el cost extra que té a comprar-lo una vegada recorreguts 100.000 km.
Com no podia ser de cap altra manera tenint en compte el preu del combustible i el baix consum d'aquestes funcions mecàniques, els cotxes que compten amb un motor mi va ser el que funciona amb GLP acaben sent els que abans amortitzar el cost inicial, i ho fan a partir dels 20.000 km. A aquestes opcions mecàniques li segueixen tant els híbrids endollables, que s'amortitzen al cap de 25.000 km com els elèctrics, als 30.000 km, sempre que obtenim per carregar-los a casa i, en el cas dels híbrids endollables, fem la immensa majoria dels quilòmetres en manera elèctrica.
Quant al dièsel, aquest estudi revela que la inversió inicial extra a l'hora de comprar aquest vehicle es comença amortitzar a partir dels 75.000 km, una xifra que augmenta fins als 110.000 km en el cas que estiguem per un motor amb un híbrid auto recarregable. Així, evidentment de la tecnologia GLP és la que abans s'amortitza, però es pot tenir en compte que és un tipus de motor que molt poques marques més enllà de Dacia les que ho ofereixen actualment al nostre país.