Entre els tot terrenys que estan a punt de veure la llum, n'hi ha un que ha generat una gran expectativa. Es tracta del Rivian R3X, un model de la marca nord-americana Rivian que ha captat l'atenció dels fanàtics de l'off-road i de la conducció urbana. El seu disseny compacte i robust recorda a clàssics com el Lada Niva o fins i tot al llegendari Volkswagen Golf Mk1. Tanmateix, el R3X va molt més enllà de la nostàlgia; el seu propòsit és redefinir el segment dels tot terrenys elèctrics assequibles.

Rivian és una marca relativament nova al mercat de vehicles elèctrics. Des de la seva fundació, ha mostrat un enfocament innovador, similar al de Tesla en els seus primers anys, però amb un toc propi que la distingeix. El seu objectiu és clar: crear cotxes tecnològics i visualment atractius que a més siguin accessibles per a una gran quantitat de conductors. Així, el Rivian R3X no és només un altre tot terreny; és un vehicle pensat per a tota mena de terrenys i desafiaments, combinant robustesa amb un disseny modern i senzill.

RX3

L'R3X és un dels tot terreny més esperats

L'R3X serà una versió més aventurera i tot terreny del Rivian R3, i en la seva arribada a Europa planeja entrar fort al mercat com una opció accessible davant altres models elèctrics més costosos. La seva estructura es basa en un monobuc en lloc d'una tradicional plataforma de travessers i travessers, eliminant la necessitat de complexos sistemes de transmissió. Això li permet mantenir els costos sota control, mentre que les seves opcions de motorització —que inclouen fins a quatre motors independents per a un control precís de la tracció a les quatre rodes— el fan ideal per enfrontar terrenys difícils.

RX3

Rivian ha estat clar respecte que el preu assequible és un component clau de la seva estratègia. Estimen que l'R3X tindrà un cost inicial molt competitiu, la qual cosa li permetrà competir amb altres models elèctrics sense perdre la qualitat que caracteritza a la marca. A diferència dels tot terrenys tradicionals, l'R3X oferirà una autonomia considerable d'al voltant de 500 quilòmetres per càrrega, gràcies a les noves bateries produïdes als Estats Units. A més, comptarà amb una capacitat de càrrega ràpida que li permetrà passar del 10% al 80% en només 30 minuts, una característica fonamental per als qui desitgin realitzar llargs viatges sense inconvenients.

RX3

Trets del Lada Niva, fins i tot el seu preu ajustat

Aquest model es fabricarà íntegrament als Estats Units, complint els requisits de la Inflation Reduction Act i aprofitant incentius per a la producció nacional, la qual cosa redueix significativament els seus costos de fabricació. Per a Rivian, aquest enfocament "Made in USA" no només és una decisió estratègica per mantenir els preus, sinó també una forma d'enfortir la seva posició al mercat elèctric a nivell mundial.

El llançament oficial del Rivian R3X a Europa està previst per a 2026, juntament amb el model R2, un SUV de més mida. Ambdós models apunten a ser la porta d'entrada de Rivian al mercat europeu, buscant oferir alternatives de qualitat a preus accessibles, especialment atractius davant les opcions de Tesla. Aquesta expansió a Europa es basa en una estratègia de creixement a llarg termini, que Rivian espera que la posicioni com una de les marques més rellevants del sector elèctric.