Un dels principals problemes a què s'està enfrontant Tesla ja no és tant la baixada de xifra de matriculacions dels cotxes elèctrics a nivell mundial sinó sobre tot l'augment considerable constant de rivals que estan posant contra les cordes a alguns dels seus models.

En aquest sentit, no és que sigui precisament cap secret que cada vegada són més les marques xineses que estan arribant a les carreteres europees amb propostes elèctriques molt interessants i que tenen per objectiu precisament convertir-se en una alternativa a Tesla, la marca de referència de venda de cotxes elèctrics tant a Europa com a tot el món.

 

Si bé és cert que continuen sent molts els conductors que de moment no volen saber res dels cotxes xinesos, aquest prejudici està començant a ser ja part del passat, i bona prova d'això és que alguns models d'origen xinès s'han convertit en alguns dels més venuts en les nostres carreteres com és el cas del MG ZS.

Xpeng arriba a Espanya amb 3 models top

Una de les últimes incorporacions al mercat espanyol en aquest sentit és el fabricant xinès Xpeng, la marca amb tot just 10 anys d'història al seu mercat natal però que s'ha convertit en tota una referència en el mercat més important actualment del món, el de la Xina.

El seu arribada al nostre mercat arriba de la mà de tres models, un SUV de grans dimensions anomenat G9, un SUV cupè anomenat G6 i una berlina anomenada X7, tres models que poden presumir de tenir una excel·lent relació qualitat/preu i, com és habitual en aquests casos, arribar molt bé dotats a nivell tecnològic.

 

La versió més barata del model més barat té un preu de partida de menys de 45.000 €, mentre que la versió més cara del model més car frega els 73.000 €, amb moltes opcions intermèdies de tres models que, si bé és cert que tindran moltes dificultats en un inici a nivell comercial tenint en compte que són models encara molt desconeguts, apunten a convertir-se en veritables rivals directes de Tesla.