Per molt que continuïn sent molts els conductors a Espanya que de moment no vulguin saber res d'un cotxe d'origen xinès, el cert és que les xifres de vendes d'algunes marques xineses estan augmentant de forma notable, entre altres coses perquè són moltes les marques de la Xina que ja no tenen res a envejar a les americanes, europees i japoneses quant a qualitat i tecnologia.

Un bon exemple d'això és Lynk & Co, un fabricant que forma part del gegant xinès Geely en qui, de fet, també hi ha Volvo, una de les marques europees més ben valorades.

 

Tenint en compte que aquesta marca s'apropa molt més a les prèmium que a les generalistes, no és casualitat que el seu únic model a la venda de moment a Espanya s'hagi convertit en una referència. És més, el 01, un SUV PHEV, porta temps sent un dels models que opten a convertir-se en el PHEV més venut en Espanya, sent el passat 2023 el segon cotxe més venut amb aquest tipus de motor tan sols superat pel Ford Kuga.

Lynk & Coactualitza al seu 01

Un model que acaba d'estrenar la seva actualització de meitat de cicle, una actualització que arriba de la mà d'importants canvis en tots els sentits. A primera vista el que més crida l'atenció són els canvis en l'apartat visual, amb modificacions en el seu disseny que el converteixen en una opció encara més atractiva.

Tanmateix, el més important en aquesta actualització és que el fabricant ha millorat en tots els sentits a la mecànica PHEV, que ara és més potent i més eficient. Si l'anterior versió comptava amb 261 cavalls, la nova augmenta la seva potència fins als 276 i, el que és més important, compta amb una autonomia elèctrica de 76 quilòmetres. D'aquesta forma, el consum s'ha rebaixat a 0,9 litres als 100 quilòmetres, encara que s'ha de tenir en compte que aquesta mitjana passa per tenir la bateria carregada al cent per cent, per la qual cosa no és una mitjana real.

 

Gràcies a comptar amb aquesta mecànica, que arriba associada a una transmissió automàtica i a una tracció davantera, aquest model pot aprofitar-se dels avantatges de comptar amb l'etiqueta ZERO de la DGT, que no és que sigui precisament poques.

No se sap de moment ni el preu ni la data d'arribada a Espanya, però és probable que fregui els 50.000 euros sense descomptes ni ajuts i que les primeres unitats arribin durant els primers mesos de 2025.