La indústria automotriu xinesa ha fet passos gegantescos en els últims anys, aconseguint avenços que competeixen de tu a tu amb els grans noms del Japó i Europa. Encara que molts encara perceben a les marques xineses com a menys refinades que els tradicionals gegants com Toyota, el panorama està canviant ràpidament. Un exemple d'aquest avenç és el Roewe D7 DMH, un híbrid endollable que ha establert un nou estàndard d'autonomia. Amb una sorprenent capacitat per recórrer 2.208 quilòmetres amb un sol tanc de combustible, el D7 DMH és un veritable cop d'autoritat per a la Xina al món dels vehicles eficients.

El Roewe D7 DMH forma part del conglomerat SAIC Group, el qual també inclou marques reconegudes com a MG. Aquesta unitat ha estat dissenyada específicament per optimitzar el consum d'energia i aconseguir un rendiment sense precedents. Encara que la marca Roewe pot ser desconeguda per a molts fora de la Xina, la seva associació amb MG ha permès una transferència de tecnologies avançades, contribuint als impressionants resultats d'eficiència del D7 DMH. Aquest model no només és una prova que la indústria xinesa ha assolit als seus competidors, sinó que en certs aspectes, fins i tot els ha superat.

Aquest model xinès aconsegueix una autonomia mai vista en un cotxe

Equipat amb un motor de gasolina de 1.5 litres i una eficiència tèrmica del 43%, el Roewe D7 DMH mostra la capacitat d'enginyeria de la Xina al sector dels híbrids. Aquest motor, combinat amb un bloc elèctric de 82 kW de potència, proporciona un balanç excepcional entre potència i eficiència, assolint un consum mitjà de combustible de tot just 2,49 litres per cada 100 quilòmetres recorreguts. Aquestes dades no només han estat certificades pels estàndards d'homologació xinesos (CTLC), sinó també verificades de forma independent, amb la qual cosa es va demostrar l'autonomia rècord de 2.208 quilòmetres.

D7 DMH2
D7 DMH

Aquesta gesta va ser verificada pel Llibre Guinness dels Rècords, el que reforça la credibilitat dels resultats assolits pel D7 DMH. Si bé és cert que els estàndards de consum a la Xina poden diferir dels europeus, en aquest cas es tracta de xifres reals que marquen una diferència significativa. El rècord aconseguit per aquest híbrid endollable mostra que, malgrat la seva procedència xinesa, no s'ha de subestimar el seu rendiment. Els quilòmetres recorreguts parlen per si sols, demostrant que el D7 DMH és l'híbrid endollable de més autonomia al món.

No té la fama de Toyota, però aconsegueix el que la japonesa no ha aconseguit mai

L'estratègia d'electrificació adoptada per les marques xineses és, sens dubte, ambiciosa. Amb tecnologies avançades i una forta aposta per l'eficiència energètica, el D7 DMH és només el començament d'una sèrie d'innovacions que planegen llançar al mercat. La transició cap a vehicles més sostenibles s'ha convertit en una prioritat per als fabricants xinesos, la qual cosa podria fer que aconsegueixin un domini sense precedents al mercat dels híbrids i elèctrics en els propers anys.

És comprensible que el Roewe D7 DMH no tingui el renom de models de Toyota o Volkswagen, però la seva eficiència i autonomia representen una declaració contundent. La prova dels 2.208 quilòmetres sense necessitat de proveir-se situa aquest vehicle com un veritable competidor en el segment d'híbrids endollables. Cada vegada més conductors al món reconeixen la creixent qualitat dels vehicles xinesos, que aconsegueixen oferir autonomia i economia de consum que molts models tradicionals encara no assoleixen.