L'Skoda Octavia Combi no és el cotxe més cridaner del mercat ni ostenta l'elegància de marques com Lexus o Mazda, però el que li falta en glamur ho compensa amb escreix en practicitat i eficiència. En un món dominat pels SUV i elèctrics, aquest model continua sent una elecció sòlida, especialment per als qui valoren l'autonomia, l'espai interior i un consum excepcionalment baix.
Amb una longitud de 4.698 mm, el Skoda Octavia Combi és més que generós en espai, i el seu maleter de 640 litres, ampliable a 1.700 litres, el converteix en un campió de l'emmagatzemament. És ideal per a famílies, viatgers freqüents o qualsevol que necessiti transportar càrregues voluminoses sense sacrificar la comoditat. A més, el seu disseny interior optimitza l'habitabilitat, amb una distribució d'espai que garanteix comoditat tant per al conductor com per als passatgers.
Skoda té una de les millors opcions anti SUV
L'oferta mecànica de l'Skoda Octavia Combi inclou opcions per a tots els gustos, però la seva versió 2.0 TDI, amb 116 CV o 150 CV, destaca pel seu consum mitjà de només 4,4 litres als 100 quilòmetres. Aquest motor dièsel, combinat amb una transmissió manual de sis velocitats, permet recórrer fins a 1.000 quilòmetres sense proveir-se, d'una gesta impressionant que fa que aquest model sigui sinònim d'eficiència.
Si prefereixes una opció més moderna, el 1.5 eTSI amb tecnologia MHEV (Mild Hybrid Electric Vehicle) ofereix un equilibri perfecte entre rendiment i sostenibilitat. Amb 116 CV o 150 CV, una caixa automàtica DSG de set relacions, i un consum de 5,1 litres als 100 km, aquesta versió híbrida lleugera és ideal per als qui busquen estalviar combustible i aprofitar els avantatges fiscals de l'etiqueta ECO de la DGT. A més, la seva capacitat per circular per zones de baixes emissions el fa encara més atractiu.
Quatre versions mecàniques, equipament molt top i molta versatilitat
Quant al preu, l'Octavia Combi és una opció competitiva. Arrenca en 34.050 euros per a la versió híbrida lleugera i 34.950 euros per al model dièsel. En ambdós casos, és difícil trobar al mercat una combinació tan equilibrada de preu, rendiment i espai. Encara que no sigui un cotxe de luxe, la seva relació qualitat-preu el fa destacar davant altres models del seu segment.
L'equipament de sèrie és un altre dels seus punts forts. Inclou llantes de 16 polzades, fars LED, sensors d'aparcament davanters i posteriors, i una càmera de visió posterior. A més, compta amb accés sense clau, climatitzador bi-zona i un avançat sistema d'info entreteniment amb una pantalla central de 13 polzades i quadre digital de 10 polzades, compatible amb Apple CarPlay i Android Auto.