En la indústria automobilística, la denominació dels models sol seguir fórmules ben definides. Marques europees com Peugeot, BMW i Mercedes tendeixen a fer servir sistemes lògics i seqüencials per als seus noms i mecàniques. Tanmateix, Toyota ha optat per una estratègia més variada, sovint confusa per als clients. Amb la seva gamma "bZ" (acrònim de "Beyond Zero"), la companyia va intentar unificar criteris, però el resultat no va ser l'esperat. El bZ4X, per exemple, reflecteix la mida del cotxe i la seva condició de SUV, però aquestes sigles han resultat poc intuïtives per a molts compradors.
El canvi de nom del bZ4X, segons declaracions de Patrick Ryan, director regional de Toyota Canadà, apunta a millorar la percepció del model. En mercats com el xinès, Toyota ja ofereix altres vehicles sota la gamma bZ, com el bZ3 i el bZ3X, que també fan servir aquest sistema de lletres i números. Però a Europa, la falta de connexió emocional amb aquests noms ha estat un problema. Malgrat això, el bZ4X es perfila com una autèntica ganga, tant pel seu rendiment com pel seu preu competitiu.
El seu nom pot ser confús, però el seu preu no et deixarà dubtes
En termes de disseny, el Toyota bZ4X combina estètica singular, línies agressives i detalls moderns. El seu frontal, desproveït de graella tradicional, destaca per incloure entrades d'aire funcionals per refrigerar els frens, la qual cosa a més permet recuperar energia i carregar la bateria. Les seves dimensions equilibrades (4.690 mm de llarg i 1.860 mm d'ample) el posicionen com un SUV espaiós i pràctic. Les llantes, disponibles en mesures de 18 o 20 polzades, afegeixen un toc distintiu que reforça el seu caràcter.
Quant a la seva mecànica, el bZ4X s'ofereix en dues versions. La primera inclou un motor elèctric que genera 204 CV i ofereix una autonomia de 506 km, mentre que la segona incorpora dos motors elèctrics amb una potència combinada de 218 CV i una autonomia de 470 km. Ambdues versions assoleixen una velocitat màxima de 160 km/h i acceleren de 0 a 100 km/h en menys de 8 segons, la qual cosa el converteix en una opció versàtil per a la conducció diària.
És el primer cotxe 100% elèctric de Toyota
L'equipament del bZ4X no decep. Des de llantes de gran mida fins a fars Bi-LED i ajuts avançats a la conducció, el model està dissenyat per competir en el segment dels SUV elèctrics.
El seu preu inicial de 49.900 euros pot semblar elevat, però amb els descomptes actuals, el cost es redueix fins a 34.500 euros al comptat o 32.500 euros finançats, que es poden complementar amb el Pla MOVES III, restant fins a 7.000 euros més.