És més petit, però menys del que sembla, i és, això ho certifiquem, igual de bo, perquè en Ford, quan fan quelcom, ho fan com cal: el Ford Puma és protagonista d'una de les grans sorpreses del Top 100 de vendes d'aquest mes de maig.
Doblega el seu germà gran
I ho és perquè doblega en unitats col·locades durant el cinquè mes d'aquest 2022 el seu germà gran, el Ford Kuga. En concret, Ford ha aconseguit seduir 1.149 conductors i conductores amb el Ford Puma i únicament 645 amb el seu veterà Ford Kuga. Per què? Segurament, per la diferència de preu que existeix entre tots dos models, però aquesta no és l'única raó.
5.500 euros i 40 cm de diferència
El Ford Puma actual, hereu d'aquell petit i salvatge cupè de finals dels 90 que es barallava amb l'Opel Tigra, és un SUV petit de 4,20 metres de llarg, amb –agafeu-vos- ¡468!!! litres de maleter i potències que van des dels 125 CV als 155 CV en versions gasolina amb i sense suport MHEV. També hi ha una versió dièsel de 120 CV i no està prevista cap versió amb tracció total. Els acabats interiors no tenen res a envejar als del Ford Kuga i el preu de la versió d'accés es queda en 21.976 euros, just 5.500 euros menys que els 27.496 euros que costa el Ford Kuga. L'estètica del Puma és trencadora i, per posar-li alguna pega, caldria un habitacle una mica més espaiós.
El Ford Kuga, per la seva part, és un SUV de 4,61 metres de llarg equipat amb motors dièsel o gasolina i potències que van dels 120 CV de la versió més senzilla als 190 CV de l'opció més cara. El maleter assoleix els 475 litres -només 7 més que el del Ford Puma- i, si ens fixem en l'equipament, destaca per incorporar un munt d'ajuts a la conducció i un bon nivell de seguretat. L'habitacle és còmode i espaiós i l'estètica de l'última generació és elegant i trencadora alhora. Una gran opció si recordem que s'ofereixen també versions MHEV, HEV i PHEV per a qui les necessiti.