Els temps canvien que és una barbaritat i, al món de l'automoció, encara ho fan a més velocitat. Cotxes que van ser estrelles fa res, penen aquesta primavera en posicions del Top 100 que no mereixen ni tan sols ser qualificades com a llocs de consolació i altres vehicles nous i trencadors ocupen el lloc que les antigues starlettes van tenir antany. L'Audi Q5, per exemple, ha viscut millors temps.

Audi Q5

 

Desfeta al maig

I és que al maig, l'Audi Q5 ha patit un veritable desfeta i es queda al lloc| 62 del Top 100 del mes amb només 416 unitats venudes. Són, en concret, 143 menys de les quals la marca va aconseguir col·locar a tot Espanya durant el mes d'abril a través de la seva xarxa de distribuïdors. Des de començament d'any, el veterà SUV alemany ha venut 1.476 unitats, la qual cosa el col·loca com el 69è vehicle més popular.

Un cotxe car

La versió més senzilla de l'Audi Q5 surt aquest mes per 53.170 euros, un preu certament voluminós per a un vehicle solvent que destaca pel seu gran maleter de 520 litres i que s'ofereix amb motors MHEV de gasolina i MHEV dièsel i potències que van des dels 163 CV i 204 CV dels propulsors de gasolina i gasoil més senzills fins als 265 CV i 341 CV dels més potents. També existeixen versions PHEV de 299 CV i 367 CV, aquestes només de gasolina, però amb preu superior als 65.000 euros. A Audi, si no volen que el mercat s'oblidi del Q5, haurien d'anar pensant en ofertes especials, perquè no és acceptable vendre avui dia un SUV mitjà a aquests preus per molt Audi que siguis. Veurem què succeeix en els propers mesos, però el Q5 sembla que ha començat el seu costa avall. A veure si serà que hi ha algú a Ingolstadt que vol que el nou e-tron l'empenyi una mica.