Fa ja alguns anys que DS, el fabricant prèmium antigament associat a Citroën, camina només en la indústria de l'automòbil. Una marca que sempre s'ha caracteritzat per situar-se per sobre de les generalistes referent a qualitat de materials i d'equipament però, al seu torn, quedant-se un esglaó per sota de les prèmium referent a preu.
En aquest sentit, si bé és cert que les xifres de vendes de DS són molt lluny de les que aconsegueixen de forma habitual marques com Mercedes, BMW o Audi, entre altres de prèmium, també ho és que cada vegada són més els conductors que veuen a la marca francesa una opció molt a tenir en compte.
Entre altres coses perquè DS té un model realment interessant que ja es troba al mercat i que estrena ara una versió que combina mecànicament el millor i els motors de combustió així com el millor dels motors dièsel.
DS estrena una versió HEV del seu DS4
Aquesta nova versió compta amb un motor híbrid en el qual s'uneixen un motor de gasolina 1.2 PureTech de 132 cavalls de potència i un motor elèctric que suma 28 cavalls de potència, una mecànica que li permet situar-se per sobre de les de gasolina tradicionals en diversos aspectes.
El primer d'ells és referent a consum, reduint-lo un 40 per cent respecte als motors de gasolina convencionals tal com apunten des del mateix fabricant, i el segon és el fet de comptar amb una bateria prou gran per poder realitzar la immensa majoria de maniobres a baixa velocitat amb el motor elèctric.
D'altra banda, es pot destacar també que compta amb un canvi automàtic de doble embragatge i sis velocitats e-DCS6, una transmissió que no provoca canvis de potència entre els canvis de marxes, una cosa que s'agraeix a l'hora de tenir una conducció més fina i sensible.
No seria estrany llavors que, sent com és ja el DS4 un dels models més venuts de la marca, aquesta nova versió que ja s'està començant a fabricar acabés sent una de les més venudes d'una marca que, sense ser tan reeixida a nivell de vendes com Citroën o com les prèmium, s'està guanyant a poc a poc un buit al nostre mercat i en la resta de mercats importants a nivell europeu.