Va ser fa ja molts anys quan Toyota va decidir prendre un camí diferent de la resta de fabricants a nivell mundial i apostar pels motors híbrids auto recarregables. Si bé és cert que en un inici van ser molts els que van veure està posada com una aposta arriscada i fins i tot ridícula, especialment per als més puristes de l'automoció, el temps ha acabat donant la raó a la marca japonesa.

I és que no és que sigui precisament cap secret que aquest tipus de motors és el que ha provocat que el fabricant japonès sigui ara la marca més venut del món, i que cada vegada són més els conductors que estiguin apostant pels motors híbrids auto recarregables, entre altres coses perquè són motors molt eficients, molt còmodes i, sobretot, especialment en el cas de Toyota, extremadament fiables.

 

Com no podia ser de cap altra forma, en Toyota van decidir també apostar per aquest camí a la seva marca prèmium, Lexus, un fabricant que pot presumir de tenir dos dels millors SUV quant a relació qualitat preu i, a més, amb motors també híbrids auto recarregables.

El Lexus LBX i el Lexus UX, dues opcions interessants

No són d'altres que els Lexus UX i LBX. En el primer cas estem davant d'un SUV compacte, és a dir, una alternativa a models tan assentats com és el cas del BMW X1, l'Audi Q3 o el Mercedes GLA, mentre que el segon cas estem davant d'un B-SUV, un model d'una mida inferior que no té rival directe a les marques prèmium alemanyes més enllà de l'Audi Q2 (sentenciat ja) i que es converteix en una de les millors opcions.

 

La comparativa entre aquests dos models no és equitativa, entre altres coses perquè un cotxe és més gran que l'altre, però sí que són dues opcions perfectes per a aquells que vagin a circular de forma habitual per entorns urbans però també que eren un cotxe per a llargs viatges. En aquest segon cas evidentment l'UX, més gran, amb més habitabilitat i un motor més potent, és una opció més interessant, però el LBX pot presumir de comptar, malgrat ser més petit, amb un maleter amb més capacitat de càrrega.

Les necessitats i l'ús habitual del cotxe acabaran decantant la balança a un costat o a l'altre, però tenint en compte que els dos són models que arriba molt ben dotat de sèrie, qualsevol opció dels dos és més que interessant, encara que evidentment pel preu el LBX és una mica més atractiu.