Ebro, una marca que molts espanyols recorden amb nostàlgia dels anys 80, està tornant al mercat automobilístic amb una estratègia sorprenentment similar a la de MG. Igual com la firma britànica, Ebro està fent ús de la tecnologia xinesa i de l'atractiu d'una marca familiar per oferir vehicles amb preus competitius al mercat espanyol, que tradicionalment ha estat un territori difícil a causa del seu poder adquisitiu més limitat comparat amb altres països de la UE.

Aprofitant el llegat i reconeixement del seu nom, EbrO busca replicar la fórmula d'èxit de MG, que ha guanyat terreny a Europa gràcies a productes que ofereixen una excel·lent relació qualitat-preu. Encara que MG és avui propietat del gegant xinès SAIC Motors, la seva fama històrica ha estat clau per al seu ressorgiment a Europa. Ebro està seguint un camí similar, aquesta vegada de la mà del fabricant xinès Chery, que li subministra la base tècnica per als seus nous models SUV. En lloc de crear vehicles completament nous, Ebro adapta models existents de Chery, acoblant-los a Barcelona i adaptant-los al mercat espanyol, un enfocament que promet apropar-lo al públic amb una marca nacional i productes ben ajustats a les expectatives i butxaca local.

EBRE S800
EBRE S800

Ebro està de tornada

Inicialment, el pla d'Ebro era dedicar-se a vehicles elèctrics comercials com furgonetes i pick-ups, aprofitant la infraestructura que va deixar Nissan després de la seva sortida de la Zona Franca de Barcelona. Tanmateix, després de l'aliança amb Chery, la marca ha canviat el seu enfocament cap als SUVs compactes i familiars de tipus C-SUV i D-SUV, més atractius per al consumidor actual i amb potencial de capturar una part important del mercat espanyol, en creixement cap al segment dels SUV de baix cost.

L'Ebro S700 i el S800 seran els models insígnia d'aquesta nova etapa de la marca. El primer, el S700, és un C-SUV accessible que es llançarà a un preu inferior als 30.000 euros, ideal per competir amb models populars a Espanya com el Hyundai Tucson o el Kia Sportage. En canvi, el S800 és un D-SUV més gran, amb 4,72 metres de llarg, configurat per oferir una mecànica híbrida endollable que assoleix els 347 CV en la seva versió més potent. Aquest model, l'estructura del qual prové del Chery Tiggo 8 Pro, aspira a enfrontar pesos pesants com el Toyota RAV4 i el Kia Sorento. La possibilitat d'oferir una versió a preu reduït d'un SUV híbrid al mercat espanyol pot ser una de les claus de l'èxit d'Ebro.

Malgrat l'entusiasme, el camí d'Ebro no està exempt d'obstacles. La producció a Barcelona, que estava prevista per començar aquest any, s'ha vist retardada. Una possible causa d'aquesta demora és la recent recomanació del govern xinès de suspendre temporalment inversions en Europa a causa dels nous aranzels de la Unió Europea sobre automòbils fabricats a la Xina, la qual cosa podria afectar projectes com el d'Ebro.

En qualsevol cas, Ebro compta amb un pla de negoci sòlid, en alinear l'atractiu nostàlgic d'una marca històrica espanyola amb l'eficiència i tecnologia d'un gegant xinès com Chery. Amb aquesta combinació, la icònica marca dels 80 podria tornar a brillar, posicionant-se com la MG espanyola i revitalitzant el mercat de SUV assequibles amb una clara identitat local i tecnologia avançada, una barreja que ha demostrat ser reeixida per a MG a Europa i que podria ser la clau per al ressorgiment d'Ebro.