Com sol ser habitual en aquest tipus d'esdeveniments, ha estat al recent Saló de l'Automòbil de Barcelona quan s'ha donat a conèixer una de les notícies més esperades per al públic espanyol: la tornada d'una marca tan mítica com és Ebro, un fabricant que feia ja molts anys que va desaparèixer de les carreteres espanyoles.

Si bé és cert que segurament molts conductors al nostre país mai no havien sentit parlar d'aquest fabricant, es pot tenir en compte que va ser una marca molt potent, especialment en el segment dels vehicles comercials i no tant particulars, especialment en les dècades dels anys 50, 60, 70 i 80 a Espanya.

 

Precisament en la dècada dels 80, concretament el 1987, quan aquesta marca va posar punt final a la seva història comercial al nostre país després d'haver tingut molts èxits des que va debutar a les carreteres espanyoles el 1954.

Ebro tornarà el 2024 amb una pick-up elèctrica

I precisament serà amb motiu de la celebració del 70 aniversari del seu debut a les carreteres espanyoles quan aquest fabricant, que feia més de 30 anys que estava desaparegut, tornarà a les carreteres espanyoles el pròxim 2024.

I ho farà, tal com anunciat el fabricant al Saló de l'Automòbil de Barcelona, de la mà d'un model que, si bé és cert que continua representant l'essència del fabricant, és a dir, una marca centrament en vehicles industrials, s'ha actualitzat en tots els sentits i encaixa amb les tendències actuals del mercat, que no es veuen els que les d'anar potenciat cada vegada més als elèctrics.

 

De moment la tornada oficial d'aquesta marca s'ha escenificat a través d'un prototip, en aquest cas una pick-up 100 × 100 elèctrica que comptarà amb més de 400 km d'autonomia elèctrica, amb una mecànica de gairebé 300 cavalls de potència amb un motor en cada eix una estructura de doble cabina i caixa de càrrega, un sistema cada vegada més utilitzat entre els fabricants d'aquest tipus de models.

És evident que no deixa de ser un prototip, però apunten des del fabricant que la versió de producció d'aquest model, que de fet es fabricarà en la planta que té Nissan a Barcelona, no serà gaire diferent del que han presentat en aquest prototip. Segur que no són pocs els que, una vegada Ebro posi a la venda el model que escenifica la seva tornada al mercat espanyol, tindrà molt en compte a aquest fabricant.