És més que probable que els conductors més joves al nostre país no hagin sentit parlar mai del fabricant Ebro, però es pot tenir en compte que, com bé saben els més veterans a Espanya, aquest fabricant es va convertir en una peça important de la indústria d'automòbil a Espanya durant molts anys, encara que va desaparèixer fa ja un temps.

Tanmateix, com està ocorrent amb tants altres fabricants, el pes que estan adquirint els gegants de la indústria automòbil xinesa a nivell mundial ha provocat la tornada d'aquesta marca, que ara s'ha aliat amb el colós Chery, un dels actors més importants de la indústria de l'automòbil de la Xina, el principal mercat de vendes de cotxes a nivell mundial.

 

Si bé és cert que la tornada|retorn d'aquest fabricant ja es va anunciar fa ja un temps, així com la seva associació amb Chery, ara ha estat la marca la que ha donat detalls del procés de fabricació dels seus dos primers models, dos models que poden presumir de ser fabricats a Espanya, concretament a les instal·lacions del gegant xinès a la Zona Franca de Barcelona.

Ebro començarà a fabricar els seus S700 i S800 a finals d'aquest 2024

Des del fabricant han anunciat recentment que, si bé és cert que ho tenen ja tot llest per començar la producció d'aquests dos models, el S700 i el S800, estan pendents d'acabar aconseguint totes les homologacions pertinents, per la qual cosa, si tot va segons el previst, serà durant el proper mes de novembre quan començarà la fase de producció d'aquests dos models.

 

Com no podia ser de cap altra forma, el procés de fabricació al principi serà lent, entre altres coses perquè comptaran amb tan sols un torn de treball, encara que la marca ja han assegurat que, segons les seves expectatives, durant els propers mesos s'aniran incorporant més treballadors de tal manera que la seva intenció no és cap altra que era d'acabar fabricant 15.000 unitats de cara al proper any.

El millor argument de venda d'aquests dos models, que es posaran a la venda tant inversions de gasolina com amb versions híbrides endollables, serà que se situaran un esglaó per sota de la mitjana quant a preu, d'aquí que molts parlin d'ells com a futurs referents en les seves categories, el segment dels C-SUV i D-SUV.