Els cotxes xinesos han proliferat molt en els últims anys. La reticència de molts conductors a comprar un cotxe amb origen en el gegant asiàtic ha anat disminuint gradualment per donar pas a un mercat cada vegada més ocupat per aquests fabricants. Avui dia, models com l'Omoda 5 o el BYD Seal són cada vegada més habituals, reflectint un fenomen que ha transformat el panorama automobilístic del país. Aquests automòbils, fins fa poc desconeguts, han començat a capturar l'atenció dels conductors per la seva combinació de tecnologia avançada, disseny innovador i preus competitius.

El creixement del pes de les marques xineses al mercat espanyol és innegable. El 2024, es van vendre 66.608 vehicles de 21 fabricants xinesos a Espanya, la qual cosa representa un augment triplicat en només dos anys. Aquest auge contrasta amb un increment general del 25% en les matriculacions, que van superar el milió d'unitats per primera vegada des de la pandèmia. Malgrat el seu encara modest 6,55% de quota de mercat, les marques xineses han demostrat un creixement impressionant davant el 5,22% de 2023 i el 2,6% de 2022.

Omoda i BYD estan disposades a marcar el nou ordre mundial

Un dels noms més destacats és el BYD Seal, un model que lidera les vendes de BYD a Espanya. Amb un disseny SUV de 4,75 metres de longitud, aquest cotxe està disponible en versions totalment elèctriques i híbrides endollables. El 2024, el BYD Seal U es va posicionar com el model més venut de la marca, amb 1.929 unitats. Aquest èxit reflecteix l'aposta de BYD per la innovació tecnològica i el seu compromís amb la mobilitat sostenible.

BYD Seal U
BYD Seal U

Per la seva part, l'Omoda 5, un SUV de la marca Chery que va debutar a Espanya el 2023, ha guanyat terreny ràpidament. Aquest vehicle destaca pel seu disseny modern i la seva recent incorporació d'una versió 100% elèctrica, adaptant-se a les creixents demandes del mercat espanyol. A més, l'arribada de Jaecoo, una altra marca del grup Chery enfocada en vehicles prèmium, reforça la presència del fabricant xinès al país.

La clau: preus baixos i qualitat considerable

Un altre cas notable és l'Ebre S700, un model que combina el disseny nostàlgic d'una marca històrica espanyola amb la innovació tecnològica moderna. Aquest SUV, fabricat a la Zona Franca de Barcelona, ha ressuscitat sota la direcció d'un grup xinès, oferint versions de gasolina i híbrides endollables que prometen competir amb els líders del mercat.

EBRE S700
EBRE S700

L'impacte d'aquests models va més enllà de les vendes locals. Marques com BYD estan expandint la seva infraestructura a Europa, amb fàbriques a Hongria i Turquia, i apostant pel desenvolupament de bateries en estat sòlid, una tecnologia que podria revolucionar la indústria automobilística en els propers anys. Aquest avenç col·loca BYD i altres empreses xineses en una posició estratègica al mercat global de vehicles elèctrics.