No tot han de ser males notícies per a Volvo: mentre els seus cotxes convencionals llangueixen, com el XC40, a l'últim lloc|parada del Top 100 de vendes o penen, com el XC60 al lloc 74 d'aquest llistat; els seus vehicles elèctrics triomfen a Europa. Segons l'últim estudi Euro NCAP, el cotxe elèctric més segur d'aquest any és el Volvo C40. No, no és un Tesla.

 

Triat després d'unes dures proves

En les duríssimes proves que, cada any i des de 1996, l'European New Car Assessment Programme o, en català, el Programa Europeu d'Avaluació d'Automòbils Nous (Euro NCAP) sotmet als vehicles nous que es presenten; el Volvo C40 ha aconseguit 340 punts sobre 400 de possibles. En concret, el cotxe suec puntua amb un 9,2 en les mesures es seguretat per a ocupants adults, amb 8,9 en les mesures per a ocupants infantils, amb un 7 en les mesures per a usuaris vulnerables de la carretera i amb un 8,9 en mesures d'assistència a la seguretat. Un bon resultat; encara que, si jo fos vianant: m'ho pensaria dues vegades abans de creuar-me al camí d'aquest cotxe suec. Set punts no són massa, en l'escola|col·legi deien que equivalia a un notable baix.

Volvo C40
Volvo C40

Com és el Volvo C40?

El Volvo C40 és un SUV mitjà elétrico de 4,43 metres de llarg amb 413 litres de maleter i dues opcions de motorització: un 231 CV amb bateria de 70 kWh i un 408 CV amb bateria de 78 kWh. El seu preu assoleix, segons el portal quecochemecompro.com, els 38.750 euros després d'aplicar els ajuts del MOVES III i el màxim descompte de la marca.