Els cotxes elèctrics són ja una realitat, però ho seran encara més a partir de 2035, l'any en què, almenys a Europa, deixaran de vendre's models amb motors de gasolina o dièsel purs. La hibridació d'aquests va guanyant força cada dia que passa i no són poques les marques que, amb tal de rebaixar la seva mitjana d'emissions així com de poder oferir models amb etiqueta, ofereixen ja molts de les seves súpers vendes amb aquest tipus de models.
Tanmateix, no són pocs els que ja han fet el pas definitiu i han apostat per anar a buscar un cent per cent elèctric. Malgrat que la quota de mercat d'aquests, com bé saben en Tesla i companyia, continua sent molt menor en comparació amb la dels models amb motor de combustió o dièsel, a poc a poc va creixent.
Com ho fa també l'oferta de models cent per cent elèctrics, entre els quals ja es poden trobar models amb preus molt baixos i de marques senzilles com Dacia fins a models molt topall de gamma de marques com a Tesla, Porsche o Mercedes.
Un mercat en el qual la tecnologia és la millor arma de les marques. Tesla és el millor exemple d'això, però no és l'única que pot presumir de ser pionera. I és que hi ha un fabricant que està tenint mes èxit de l'esperat i que, això sí, té uns preus que són només aptes per als més VIP.
El Lightyear One, el cotxe solar més eficient, és cada vegada més car
No és cap altre que el Lightyear One, el primer model d'un fabricant que s'ha gastat molts milions d'euros en el seu desenvolupament i en la seva fabricació i que, això sí que els està recuperant a passos gegantescos.
I és que, com bé saben el que s'han interessat en aconseguir amb una de les unitats d'aquesta berlina de cinc places un motor elèctric i les plaques solars al seu capó i al seu sostre que li permeten tenir un extra de fins a 70 quilòmetres al dia, les primeres 150 unitats posades a la venda ja són reservades.
Unes unitats que tenen un preu de ni més ni menys que 150.000 euros. És evident que és un preu molt alt, però veient que han arribat més demanats, la marca ha optat per anunciar que fabricarà una edició especial anomenada Limited Edition. Una sèrie limitada que, ull, serà encara més cara.
El seu preu serà, almenys de moment en les primeres unitats de ni més ni menys que 250.000 euros, és a dir, 100.000 euros més que les primeres unitats sent el mateix model. La llei de l'oferta de la demanda en estats cigar. Amb una demanda alta i una oferta molt baixa, pujar el preu és una manera més que lògica d'augmentar els beneficis per a així poder continuar fabricant. Beneficis que, en aquest cas, no seran pocs.