Quan Cupra va néixer com a marca pròpia fa ja més de quatre anys, segurament ningú en el fabricant espanyol no apostava per l'èxit que està tenint la marca al nostre mercat. Sí que hi havia esperances d'omplir un buit al mercat que cap marca no ocupava en aquell moment, però és evident que les bones xifres de vendes del seu Formentor, que pot presumir de ser el tretzè model ja més venut a Espanya des de començament d'any, n'han sorprès molts.
Una marca Cupra, que tindrà un paper encara més destacat en els propers anys. I és que, a diferència del que passa amb Seat, una marca que cada vegada té un paper menor dins del Grup Volkswagen, Cupra sí que tindrà un paper important quant al procés d'electrificació del grup.
Un procés en el qual, almenys de moment, Seat no està entrant directament. Tanmateix, compten en Volkswagen que la marca espanyola tindrà un paper important a l'ombra, ja que serà la marca encarregada de fabricar alguns dels models elèctrics de Cupra, Skoda i Volkswagen.
Cupra llançarà un elèctric urbà per sota del Born i que es fabricarà a Espanya
Les tres marques tenen ja diversos projectes en marca, però sense cap dubte un dels que més expectatives està generant és el de Cupra. Entre altres coses perquè es tracta d'un elèctric que estarà situat per mida, preu i prestacions per sota del Born.
Un model que ja es va anticipar fa uns mesos amb l'Urban Rebel, evidenciant que l'aposta de Cupra per l'esportivitat i l'electrificació, com han fet amb el Born, segueix més que intacta.
Això sí, malgrat que encara es desconeixen moltes coses d'aquest nou model que preparen a Cupra, sí que se sap que serà un model fabricat a Espanya. De fet, serà un dels models que fabricarà Seat després de realitzar una inversió propera als 3.000 milions d'euros per poder fer front a la fabricació d'aquest Cupra així com de dos d'urbans en els quals a Skoda i en Volkswagen ja treballen.
Models, els tres, que encara estan en una fase molt inicial. De fet, el nou Cupra, del qual no se sap encara el nom, no arribarà fins a 2025, el mateix any en què hauria d'arribar a Espanya el Volkswagen ID.1, el model més compacte de la gamma d'elèctrics de la firma alemanya i que també, com ocorre amb l'elèctric de la mida del Fabia en el qual ja treballen a Skoda, es fabricarà a les instal·lacions de Seat.
Vist el bon treball de Cupra amb el Formentor, tot apunta a què els seus futurs models cent per cent elèctrics tindran un paper important. No tindran les bestials xifres de vendes que està aconseguint el SUV cupè, però sens dubte apunten a continuar fent de Cupra una marca top.