El Dacia Sandero és un dels models més d'èxit a Espanya i a Europa des de fa ja molt temps. Un èxit que es basa, sobretot, en els seus guanya de preus. Una gamma de preus que comença en la seva versió més bàsica de totes, la del Sandero amb motor SCe de 65 cavalls i amb l'acabat més espartà de tots, el denominat Access.
Un acabat que, entre altres coses, no compta ni amb aire condicionat ni amb equip de so, destinat així als que busquen el mínim del mínim en un model. Amb un preu de partida de 9.990 euros, aquesta versió no és precisament la que més èxit té al nostre mercat.
Entre altres coses perquè, com bé saben els que té al cap un Sandero, per poc més de 2.000 euros més Dacia té la versió amb motor TCe Turbo de 90 cavalls i molt millor equipada de sèrie.
Però ull perquè, almenys ara, el Sandero més bàsic de tots ja no pot presumir de ser el cotxe més barat al nostre país. I és que el model més barat ara a Espanya no és cap altre que un clàssic a les nostres carreteres, el Fiat Panda.
El Fiat Panda li arrabassa el títol de cotxe més barat a Espanya al Dacia Sandero
Com bé podem veure al configurador de la marca italiana, ara podem aconseguir el Panda més senzill de tots per 9.597 euros. Un preu que, això sí, està condicionat al lliurament d'un vehicle utilitzat així com al finançament mínim de 8.000 euros.
En aquest cas, malgrat que estem davant d'un Panda que arriba amb l'acabat Life, el més bàsic de tots que no és que sigui una meravella precisament, sí que arriba més ben dotat el que Dacia tant en equipament com en motor.
I és que Fiat aposta per un motor atmosfèric 1.0 de 70 cavalls que, gràcies al seu sistema de micro hibridació, li permet lluir l'etiqueta ECO de la DGT, una cosa que l'utilitari de Dacia en la seva versió més senzilla no pot dir. Així, posats a elegir entre els dos low cost per excel·lència a Espanya, el Panda és una opció, a nivell general, molt millor. I a sobre més barata.