L'actual Ford Puma, aquest B-SUV hereu d'aquell petit cupè dels 90 que es barallava amb el Opel Tigra, l'ha guanyat en vendes el seu germà gran, el Ford Kuga, aquest mes de maig. El seu preu, la seva habitabilitat i el seu generós maleter han tingut molt a veure, però Fod inclou també en la seva gamma un altre tot camí més. Es diu Ford Ecosport.
Netament tot terreny
El Ford Ecosport és un SUV petit que no passa dels 4,3 metres de llarg i pesa, exactament, 1.280 kg. Per això, la seva versió d'accés, en té prou per moure's amb facilitat amb un 1.0 T Ecoboost de 125 CV. L'estètica del cotxe és netament "campera" i, tant és així, que porta la roda de recanvi acoblada a la contraporta posterior, la qual cosa li atorga un caràcter singular. Si algú vol més potència, pot escollir una versió de 140 Cv, però amb la de 125 CV hi ha suficient per circular sense aclaparaments. El maleter no és gaire gran: 355 litres. El consum assoleix els 5 litres cada 100 quilòmetres en la versió d'accés.
Bon equipament
Actualment, el Ford Ecosport puja en la planta que Ford té a la ciutat romanesa de Craiova. El canvi li ha permès sortir guanyant i, ara, ve molt més equipat: pot tenir entapissat a pell, inclou seients tèrmics, càmera posterior, un solvent navegador amb pantalla de 8 polzades i fins i tot detector d'objectes en angle mort. En suma, un gran cotxe que surt aquest mes, segons quecochemecompro.com, per 21.565 euros.