Kia és una marca que no deixa de créixer a Espanya. Un fabricant que ha sabut fer-se un lloc al nostre país gràcies, sobretot, a una excel·lent relació qualitat/preu dels seus models.
Això sí, un dels punts forts de Kia és que, com a bona macadura generalista que és i tenint en compte també que els coreans passen ara per un més que bon moment deforma, la seva enorme oferta de productes.
Els asiàtics no se centren tan sols en alguns segments, sinó que intenten tenir representants en tots i cada un d'ells, fins i tot en alguns casos amb dos o més models en el mateix segment.
D'altra banda, com és lògic tenint en compte els temps que corren, Kia ha apostat també per l'electrificació dels seus models, posant a sobre de la taula diferents opcions quant a motors en aquest sentit, des dels convencionals de combustió fins als híbrids o híbrids endollables.
El quilometratge necessari perquè surti a compte la versió PHEV del Kia Ceed Tourer
Un bon exemple d'això és l'actual gamma del Ceed, que compta amb diferents versions quant a carrosseria i, a més, diferents versions quant a motors. En aquest sentit, una de les que més crida l'atenció, sobretot per a les famílies, és la versió Tourer, la versió familiar. I en concret que la que arriba amb un motor híbrid endollable.
Un Kia Ceed Tourer PHEV que té un preu de partida de poc més de 24.000 euros ja amb els descomptes inclosos, tant els ajuts com les promocions de finançament. La pregunta que es fan molts en aquest sentit és si val la pena o no pagar la diferència de preu respecte a la versió amb motor de combustió o no.
I allà és on la OCU, l'Organització de Consumidors i Usuaris, té la resposta. I és que, segons l'informe que ha realitzat la OCU, perquè la inversió extra inicial a l'hora de comprar un híbrid endollable sigui rendible és necessari arribar a la xifra de 140.000 quilòmetres. És a partir de llavors quan aquest extra inicial així com l'extra per pagar la recàrrega elèctrica dels models comença a ser rendible.
Una OCU que, al seu informe, ha analitzat 35 models amb aquest tipus de motors i ha detallat quins són, segons els experts que han realitzat aquest informe, els dos models que acaben sent més rendibles. Un d'ells és el Toyota Prius Plug-in i l'altre és el Kia Ceed Tourer en la seva versió híbrida endollable.
Un model que torna a evidenciar la traça de Kia no tan sols a l'hora de dissenyar i fabricar els seus models, sinó de fixar uns preus que, al final, acaben fent de molts dels seus cotxes opcions més que desitjables en un mercat com l'espanyol en qui l'electrificació s'està imposant.