Per sort per a Dacia, Lada no és una marca que comercialitzi els seus models al nostre país. Sí que ho fa a Rússia, el seu mercat natal, així com en altres mercats com els d'Ucraïna, Bielorússia, Kazakhstan, Líbia o Egipte, on pot presumir de ser una de les amb més pes al mercat.

Una marca, Lada, que basa el seu èxit en la mateixa estratègia que utilitza Dacia, i aquesta no és cap altra que els seus baixos preus i, sobretot, una excel·lent relació entre la qualitat dels seus models i els seus baixos preus.

Dacia sap que, tenint en compte les normatives de contaminació i seguretat per les quals es regeix el mercat europeu, Lada no pot vendre els seus models en la gran majoria dels mercats més importants. Tota una sort per als romanesos que saben que, si la marca russa decidís fer el pas, les seves excel·lents xifres de vendes estarien en perill.

Entre altres coses perquè Lada és una marca que és molt viva, i bona prova d'això és l'actualització de meitat de cicle que acaben d'estrenar en el qual és, ull, el model més venut a Rússia: el Lada Vesta.

El nou Lada Vesta arriba a Rússia, un model que, d'estar a la venda a Espanya, arrasaria Dacia

Un Vesta que, com bé podem veure en les imatges, arriba amb importants canvis, tant en la seva versió tipus berlina (que evidentment no tindria gaire pes si es vengués a Europa tenint en compte que aquest tipus de carrosseries estan ja en un segon o tercer pla a nivell comercial), com en la seva versió tipus crossover.

Una versió que, en aquest cas, sí que posaria en un compromís a tot un súper vendes com és el Dacia Sandero Stepway, el model més venut de la marca a Europa. Si bé és cert que, com ja ha passat en altres ocasions i en altres marques, Lada parla d'aquest nou Vesta com si fos una nova generació, també ho és que el nou model no és més que una actualització del Vesta que fa anys que arrasa al mercat rus.

 

Una actualització en la qual arriben canvis tant en la seva imatge exterior com en la interior així com en matèria d'equipament, on, com apunta a la marca, s'ha reforçat de forma molt notable tot el referent a la seguretat d'aquest nou Vesta.

De moment, això sí, Lada no ha donat a conèixer detalls com els seus preus, els seus nivells d'equipament o, el que és més important, quan arribarà als concessionaris aquesta mogui actualització. Dacia respira tranquil·la en aquest sentit perquè sap que, almenys de moment (i veient la tensió entre Rússia i Europa actualment arran de la crisi d'Ucraïna), la marca russa no s'aventurarà a comercialitzar els seus models als mercats europeus. Si ho fes, els romanesos correrien un seriós perill.