Per desgràcia per als amants dels tot terreny espartans que té com la seva prioritat abans que gens oferir unes bones sensacions lluny de l'asfalt, el Lada Niva no està disponible a Espanya a causa de les seves altes xifres de contaminació.
Un Lada Niva que pot presumir de ser un dels models més d'èxit a Rússia, el seu mercat natal, entre altres coses perquè és un dels tot terreny i 4x4 de més econòmics. De fet, com passava amb les primeres generacions de models com el Dacia Sandero o el Dacia Duster, l'estètica no és precisament una cosa que importi en aquest Lada Niva, sinó més aviat les seves prestacions.
A Espanya, per desgràcia per a molts, és impossible comprar-lo. Si aquest model es comercialitzés al nostre país, és evident que molts, sobretot en segons quins punts de la nostra geografia, aniran cap a ell de cap.
Però ull perquè, com sol ser habitual amb segons quins models, sembla ser que el Lada Niva és també un referent lluny d'Europa. I és que no ha estat cap altre que el fabricant xinès Haval el que està a prop de llançar al mercat un model que, evidentment, està més que inspirat en el mític tot terreny rus.
L'Haval Dargo, un tot terreny 'inspirat' en l'icònic Lada Niva que arribarà al mercat de l'Índia
Això sí, també per desgràcia per als amants d'aquest tipus de cotxes, l'Haval Dargo no arribarà tampoc a vendre's a Europa. De fet, és un model destinat al mercat de l'Índia, on, ull, lluny del que passa a Rússia amb el Lada Niva, un model de baix cost, aquest Haval serà un model prèmium.
De moment es desconeix el seu rang de preus, però ja es parla de quantitats que es podrien acostar a les 1.500.000 rupies, és a dir, uns 17.500 euros. Un preu que, ull, veient les característiques d'aquest model, faria d'ell un top vendes.
Entre altres coses perquè és un model que enganya a simple vista. La seva imatge exterior s'assembla a la del Niva d'una forma més que notable, i convida a imaginar un interior simple i espartà com és el seu exterior.
Tanmateix, com bé podem veure en les imatges, aquest Haval Dargo té molt poc de low cost al seu interior. Amb un volant inspirat de forma molt notòria en els famosos volants de Land Rover i amb detalls més que prèmium amb elements cromats, aquest interior és impensable en un Lada Niva.
Quant als motors, les opcions són dues. D'una banda, un bloc d'1,5 litres i 171 cavalls de potència, i, per un altre, un motor de 2,0 litres amb 214 cavalls. Això sí, en els dos casos transmissió associada és una d'automàtica de doble embragatge i set velocitats.
Respecte a la tracció, malgrat no comptar amb reductora (alguna cosa que sí que converteix el Lada Niva en un autèntic tot terreny), aquest Haval Dargo pot configurar-se tant amb tracció senzilla com amb tracció total sigui quina sigui la versió de motor elegida. Un model que arribarà a l'esmentat mercat al novembre, si tot va segons el previst, i que sens dubte, molts, per preu i prestacions, voldrien, veure a Espanya.