Citroën ha sabut trobar el seu buit en un mercat tan complicat i renyat com és l'espanyol. La marca francesa no ho té precisament fàcil, amb rivals tan durs com Seat, Kia, Peugeot, Renault i companyia. És per això que, si bé és cert que els gals no han volgut anar contracorrent quant a les tendències del mercat referent a segments, sí que han optat per dotar els seus models d'uns dissenys i d'un imatge que es diferencia clarament de la resta.
I el millor exemple d'això és el seu nou C4, un model que, malgrat que forma part del segment dels compactes i que competeix contra models com el Lleó, el Ceed, el 308 o el Megane, té un disseny que l'apropa molt més als crossover i als SUV que als compactes tradicionals.
Aquest és precisament el principal motiu pel qual aquest C4 s'ha convertit en una de les revelacions d'aquest 2022, un model que ha aconseguit ni més ni menys que 3.137 vendes i que s'ubica ara en una més que destacable onzena posició. No és una posició menor i, de fet, pot presumir de ser un dels compactes més ben posicionats en el rànquing general.
Això sí, en Citroën saben, i en part celebren, que un dels pitjors rivals, i més veient les llistes de vendes del mes de març passat, no és precisament ni un compacte ni un desconegut: no és cap altre que el Citroën C3 Aircross.
El Citroën C3 Aircross, un model que es queda molt a prop de superar el C4
Si bé és cert que és la versió convencional del C3, l'utilitari, el model més venut de la marca fins ara, el Citroën C3 Aircross està sabent aprofitar millor que ningú el boom dels SUV compactes a Espanya.
I és que cada vegada són més els que prefereixen apostar per un model d'aquestes característiques abans que per un compacte. Entre altres coses perquè la diferència de preu entre els dos models no és que sigui abismal precisament.
Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu del Citroën C4 més bàsic de tots, el que arriba amb un motor dièsel de 110 cavalls de potència, és de 20.795 euros. Per la seva part, com bé podem veure també a l'esmentat mitjà, el preu del Citroën C3 Aircross en la seva versió d'accés, que arriba amb un motor de gasolina de 110 cavalls de potència, és de 19.835 euros, és a dir, menys de 1.000 euros de diferència entre els dos models.
És evident que el C4 és un model de més mida i, per tant, compte amb una millor capacitat de càrrega, una millor habitabilitat i prestacions fins i tot millors, però també ho és que, tenint en compte que al març la diferència de vendes entre els dos models ha estat de menys de 100 unitats, el boom dels SUV compactes li està ajudant molt a créixer. Tant, que li està guanyant terreny al C4.