És bastant comú que, per molt que un model tingui una fase inicial de vetes molt bona en els seus primers anys o en les seves primeres generacions, després, pel motiu que sigui, aquestes caiguin en picat.
És més, han estat diversos els models que en el seu moment ningú no hagués pensat que tindrien un moment crític el que, al final, l'ha tingut. Dos bons exemples d'això a Espanya són el Nissan Qashqai, que ha passat de ser un dels SUV de referència a veure com diversos rivals li han passat per davant, i el Seat León, que ha perdut la seva condició de model més venut a Espanya i és ara ni més ni menys que un dels Seat amb menys vendes al nostre mercat.
I una cosa molt semblant li ha passat al Range Rover Evoque, un model que en el seu moment va poder presumir de ser un dels referents de la marca i un dels SUV de mida mitjana més venuts entre els quals buscaven un prèmium a quedar-se fora del top 100 de forma més que habitual.
El Range Rover Evoque ja no és un dels SUV prèmium d'èxit a Espanya
És més que cert que Land Rover no ho té res fàcil a Espanya tenint en compte que és una marca amb uns preus molt elevats i, sobretot, amb uns rivals molt difícils de batre com són Mercedes, Audi i BMW.
Això sí, el fet que l'Evoque no aparegui ni entre els 100 més venuts (de fet cap dels models de la marca anglesa no ho fa) és un motiu de preocupació per a la marca.
Entre altres coses perquè, si bé és cert que en Land Rover saben que no tenen problemes a l'hora d'assegurar el seu futur ja que els seus beneficis continua sent alts, el fet que el seu model més senzill hagi deixat de ser una de les opcions més elegides pels que busquen un SUV prèmium no és bon senyal.
El que crida l'atenció en aquest cas és que, pesi que a l'aquests mals resultats evidentment no agraden a la marca, els anglesos tampoc no estan prenent mesures per canviar-los.
Com bé podem veure en quecochemecompro.es, el preu de l'Evoque més senzill de tots no compta amb cap descompte. La seva versió més senzilla té un preu de partida de 43.850 euros, un preu que l'allunya dels seus principals rivals de les marques prèmium.
Evidentment és un model que, sent com és un Land Rover, arriba més que ben dotat de sèrie en tots els sentits, tant referent al seu motor, un dièsel de més de 160 cavalls, com referent a equipament, que malgrat ser el més senzill de la gamma porta molt complet. Veurem fins a quin punt la macadura continua sense moure fitxa en aquest sentit amb un model que ha passat de ser un referent a estar desaparegut del top 100.