Seat ha trobat en els seus models més senzills i bàsics els dos models que més alegries els estan donant en aquest 2022. I és que, amb en León i l'Ateca endarrerits, no són d'altres que l'Arona i l'Ibiza els que, almenys de moment, més vendes estan tenint des de començament d'any.

I ull perquè són xifres de vendes que parlen molt bé dels dos models. Mentre que l'Arona ha aconseguit ja 3.538 vendes sent així el sisè model més venut, l'Ibiza acumula ja 3.368, ocupant la setena plaça en el rànquing de vendes general a Espanya.

Dos models que basen el seu èxit, sobretot, en una excel·lent relació entre la qualitat i el preu de les versions més bàsiques. En el cas de l'Arona, el model que va acabar el passat 2021 com el més venut a Espanya, té ara un preu de partida en la seva versió més senzilla de totes de tan sols 16.200 euros, com veiem en quecochemecompro.es, un preu molt top que arriba gràcies al descompte per finançament de 4.800 euros.

 

Això sí, per molt que l'Arona sigui un dels SUV compactes que més èxit està tenint en aquests primers mesos de l'any, són dos els rivals directes que té per davant. I dos rivals que se'l posaran molt difícil, entre altres coses perquè són millor que ell.

El Toyota C-HR, el SUV compacte més venut fins ara a Espanya que continua creixent en venes

Un d'ells és el T-Roc, un model amb què, per qualitat, l'Arona no pot competir. Tampoc no pot fer-ho, almenys no en la seva versió d'accés, amb el rei del segment actualment a Espanya, el Toyota C-HR.

I és que l'inici d'any d'aquest SUV està sent impressionant. Són ja ni més ni menys que 4.048 vendes, el que el converteix en el tercer model més venut a Espanya fins ara tan sols per darrere del Hyundai Tucson i del Toyota Corolla, models de segments superiors.

 

Un C-HR que basa el seu èxit en el seu motor híbrid. I és que, si bé és cert que és un model molt més car que el Seat Arona, no són pocs, i allà hi ha les xifres de vendes per confirmar-lo, els que prefereixen (si poden) pagar un extra i fer-se amb un SUV amb un motor HEV que li permet tenir l'etiqueta ECO de la DGT i, a més, comptar amb un nivell de qualitat i equipament molt superiors als del Seat.

El preu de partida d'aquest SUV de Toyota és de ni més ni menys que 26.600 euros, com en veiem en el esmentat mitjà, per la qual cosa no és un SUV barat. Això sí, per relació qualitat/preu, sí que és millor que els Peugeot 2008, Jeep Renegade i companyia. Si el pressupost ajustat no és el principal argument de compra, val molt la pena anar a buscar el model japonès abans que cap al de Seat.