Com bé saben els amants doni'ls fabricants japonesos de cotxes, Suzuki és una marca que porta molts anys implantada a Espanya i a Europa. Això sí, al contrari del que passa amb Nissan o Toyota, dues marques que sí que poden presumir de tenir uns catàlegs més que bé dotats i complets per al mercat europeu, Suzuki, com Mitsubishi, no té precisament una oferta gaire completa a Espanya.

És evident que és una marca reconeguda a Espanya, però el seu nivell de vendes al nostre mercat no és tan bo com ho és en altres territoris. Per això els japonesos, malgrat no descuidar evidentment el mercat europeu, prefereixen centrar-se en altres territoris.

Entre altres coses perquè són mercats en els quals Suzuki té molt més èxit, almenys quant als seus cotxes. Un clar exemple d'això és el mercat de l'Índia, un dels mercats emergents que cada vegada més marques top tenen en compte.

 

I és allà on la marca japonesa pot presumir no tan sols de ser un fabricant amb molt més pes del que pot tenir a Europa, sinó de tenir al seu catàleg el model que va acabar el 2021 com el més venut a l'Índia.

El Suzuki que arrasa a l'Índia i que, si arribés a Espanya, seria un fenomen de masses pel seu preu

No és cap altre que el Suzuki Wagon, que acaba d'estrenar una nova versió denominada R que arriba amb importants canvis en tots els nivells. Un model compacte (mesura 3,6 metres), perfecte per a les grans ciutats i per a trànsits intensos com és el de l'Índia però que també tindria el seu públic al nostre país.

El problema en aquest cas és que, com passa amb altres models que triomfen lluny de les fronteres europees, les exigències en matèria de contaminació i seguretat que s'imposen a les carreteres del vell continent impedeixen que arribin a Europa.

En el cas d'aquest Suzuki Wagon R, es pot destacar que aquesta nova versió tindrà un preu de partida al país asiàtic de tan sols 6.375 euros segons el canvi actual. Un preu que, ull, és important tenir en compte que el seu Suzuki opta per comercialitzar-lo a Europa seria major precisament perquè la marca l'hauria d'adaptar als requisits que s'exigeixen al continent europeu.

 

Això sí, no són pocs els que, veient el seu disseny i que arriba ben dotat en tots els sentits, ja deixen clar que si Suzuki optés per comercialitzar-lo al nostre mercat amb un preu d'accés raonable, no ho veurien amb mals ulls.

Però res no fa pensar que aquest nou Wagon R vagi a acabar aterrant ni a Europa ni a Espanya, mercats en els quals la marca japonesa no té tant pes. De moment, a Suzuki prefereixen continuar centrats als mercats en els quals sí que tenen una presència important, i el de l'Índia és, sens dubte, un d'ells.