El Toyota RAV4 és tot un clàssic en el segment dels tot camins familiars, però aquest mes té competència i no de qualsevol tipus: competència de qualitat, japonesa com ell i, gairebé, de la seva mateixa casa. Lexus és a Toyota el que Cupra a Seat: una manera d'ampliar públics objectiu i, alhora, una forma de complicar-se la vida. I aquest mes de juliol, el que li complica l'existència a nostre sempre bé ponderat Toyota RAV4 és un Lexus. El Lexus UX, en concret.
I per què se la complica?
Primer, per preu: Un Toyota RAV4 costa actualment, i segons el portal d'oferta quecochemecompro.com, 36.100 euros. El Lexus UX, que se'ns presenta amb l'anell distintiu de vehicle de marca Prèmium, surt aquest mes, també segons el portal quecochemecompro.com, per 34.350 euros. És una diferència escassa, però quan dius Lexus dius, també, el nom d'un vehicle a què molts aspiren. Un Toyota RAV 4 és un cotxe excel·lent, però un Lexus UX, sent-ho també, és una mica més: és un objecte de desig. Preu per preu, el Toyota té les de perdre.
De mida, a més, són molt similars: 4,6 metres el Toyota RAV4 i 4,5 el Lexus UX. Fins i tot incorporen motoritzacions semblants: els dos equipen propulsors HEV. Els del RAV4 són de gasolina amb 218 CV que es converteixen en 222 CV si s'opta per la versió de tracció total i els del Lexus UX són HEV de gasolina també, però de 184 CV. El RAV 4, a més, ofereix una versió PHEV. L'elecció és difícil perquè, d'equipament, els dos cotxes van sobrats encara que el Lexus UX té una aparença més radical i esportiva.
El Lexus UX és diferent
I és que el Lexus UX, en un mercat en el qual gairebé tots els cotxes s'assemblen, destaca per la seva imatge trencadora i la seva singularitat. És un crossover amb personalitat i un disseny d'avantguarda que encantarà a tots els que volen sentir-se observats i admirats.